Att....

2012 / Permalink / 2
...AA funkar är sant.
För det gör AA verkligen, i alla fall för mig
Men....i situationer med friska människor är det inte alltid som AA program är lösningen
Jag försöker leva under devisen "bara för idag skall jag inte reformera någon annan än mig själv".....men
I situationer där knivhugg i rygg och prestige förekommer fungerar inte detta
Jag måste tänka om
Det är svårt efter många år med AA lösningar
Jag har haft facit, bara gå tillbaka i böckerna och agera så som jag lär mig
Men nu har det blivit anant
På jobbet är det hearki och om någon...., jag, ....sticker upp så ska jag plattas till
Vilket gjorts framgångsrikt och jag har funnit mig i det
Men, för 14 dar ledsnade jag
Bara för att jag försöker vara ödmjuk så betyder inte det att jag är någon dörrmatta.
Så nu agerar jag som friska människor gör
Fast inte riktigt, jag går på personer personligen öga mot öga, vilket gör att jag känner framgångens sötma
Gör vinning efter vinning
Å vad jag är bra
Nu har dom fått se...........
Rättfärdigt har jag slagit tillbaka och gjutit min ställning i hearkin fast och säker. Ingen ger sig på mig nu
"bara för idag, skall jag inte reformera någon annan än mig själv"
jaha............så var jag där igen då
Vad har jag egentligen lärt mig?
Småaktig, hämdlysten och med ömma tår har jag tagit min plats
Detta har under en tid blockerat mitt sinne
Visst, har imponerat på min VD och min chef är nöjd
Men är jag nöjd?
Vet faktiskt inte
Tycker att de som skall vara friska inte alltid uppträder friskt
Håller på med tassefasoner och vågar inte stå upp med rak rygg
Vilket förvånar mig
Det är ju jag som är sjuk
Jag som ska vara den som blir tillrättavisad och jag som ska vara avvikande
Nu är det precis tvärtom
Märkligt med dessa friska
Dom är svåra ......det är dom.......
#1 - - Anonym:

De är inte friska...

#2 - - Anonym:

Även friska har sina dåliga sidor...;o)

Till top