Nya insatser nya.....

2012 / Permalink / 0
...vinster.....eller?
Har haft det lite tufft på mitt "nya" arbete och fallit i mitt gamla beteende att försöka förändra andra människor
Trots att jag vet att det är ogörligt
Begriper inte att jag ska vara så trög
Vet att det bara är jag som mår dåligt på det
Vet att andra inte ska bestämma hur jag ska må
Men.....
Jag tål bara inte lathet
Att människor gör fel, är trilska, okunniga eller annat, det kan jag hantera
Men lathet och arbetsskygga, det kan jag inte hantera
Klarar inte det
Så.....vad göra
jag kan inte ändra dessa gossar och flickor och jag inte heller acceptera att arbeta med människor som inte gör sitt bästa
Ja....jag får röra på mig
Har tagit kontakt med några kompisar och de har båda gett mig erbjudanden
Har ett erbjudande sedan innan från en tredje arbetsgivare.....
Nu blir det alltså att byta jobb igen
Faaan
Jag som hade tänkt vara kvar på mitt nuvarande arbete tills jag blir pensionär
Men så blir det inte
på fredag skall jag träffa två kompisar / arbetsgivare som skall presentera olika lkösningar
Inte utan att egot har för avsikt att sticka upp, men jag gör mitt bästa för att hålla egot nere
Jag har bara tur, Är helt värdelös som ödmjuk förebild i mellanmänskliga kontakter, men jag försöker

Nåväl
fakta kvarstår dock
Jag har fått 3 st reella erbjudanden
2 st kommer jag att utreda vidare
Ett erbjudande är så bra att det inte verkar sant, och då är det förm odligren inte det heller......*ler*
Erbjudande nummer 2 är även det i överkant av vad jag förtänar, men men.....kanske
Så kanske kommer det att bli så att jag inom överskådlig framtid byter till ett arbete där tempot och viljan att prestera är högre....mycket högre
Det skulle passa mig alldeles ypperligt
Jag gillar tempo och jag gillar att prestera
Som jag ser det så är väl detta sista chansen i livet att tjäna bra med pengar och få ett utmanande jobb
Det jobb jag fick på nuvarande arbetsplats har inte riktigt varit den utmaning och inte gett mig den tillfredställelse jag vill

så håll tummarna för mig nu............
Till top