I söndags......

2012 / Permalink / 0
......låg jag pall hema
Influensan har mig i ett stadigt grepp, går in på 7:e veckan nu
Är ju helt sanslöst
Men framåt kvällningen reste jag mig o åkte till mitt gamla behandlingshem
Var bokad denna Söndag
Åker ju dit och pratar lite var 5:e vecka
En lagom stor grupp
Men va ganska mosig och tyckte inte att det släppte riktigt
Tyckte det gick trögt
Men frågornahaglade över mig o vips så hade vi suttit över tiden
Det gick bra
Frågorna är dom samma
Hur är det att komma HEm?
Hur säger jag på jobbet
Åsså klassikern
Är det ok att dricka alkoholfri öl, vin o glögg
JAg svarar alltid med en motfråga
Har du druckit mycket alkoholfri öl/vin/glögg innan?
Nä, är ju såklart svaret
Varför ska du börja med det nu, när du aldrig druckit det innan?
Dom flesta blir svarslösa
Så fortsätter jag
Att dricka alkoholfri skit betyder bara en sak, det första steget mot ett återfall
Om det är så vet jag inte, men för mig är det så
Å varför i helvete skall jag kladda i mig alkoholsurogat för?
Är jag så sugen är det bättre med riktig vara
Några goa 75:or
Fast det ger ju de konsekvenser som vi alla vill undvika
Så....kontentan
Alkoholfria alternativ.......det är inget för oss
Det är till för friska människo som kan hantera dessa drycker
Det kan inte vi
Vi, fyllon, vi kommer med all säkerhet att kladda ihop begreppen och vips så sitter med några goa 75:or och undrar va som hände
För mig är ett dug efter att dricka ersättningar en dold önskan om att kunna dricka igen
Falskt
Lurigt
Svårt
Att leka med elden
Det är inget som jag ska göra
Jag ska passa mig
Bränt barn luktar illa och jag är minst sagt bränd.............
Till top