Igår....

2012 / Permalink / 0
...ringde dom från mitt gamla behandlingshem
Ska dit i helgen å berätta lite om hur jag gjort för att inte trilla dit igen
MEn känns lite märkligt
Blir märkligare för varje dag nästan
Har ju vant mig att vara nykter och tycker inte att det är så stor affär längre
Men då jag kliver in i på hemmet så är det som att få en slägga i huvet
Allt kommer över mig
Hur jag mådde, hur jag tänkte....eller ja, inte tänkte känslan av panik och total vilsenhet
Det känns bra
Påminner mig om att jag egentöligen är ett fyllesvin och ingt annnat...om jag nu tror det
Vilket jag ibland dristar mig til att tycka
Känner mig ibland som om jag klarat mig
Att jag lyckats och nog är lite bättre än dom där............men.......
Då jag kliver in i rummet på hemmet, då återkommer känslan
Då vet jag vad jag är
Då tror jag ingeting
Då är jag en bland dom andra runt bordet
Då, om inte annars, så vet jag
Jag är och förblir ett fyllo
Ett hopplöst fyllesvin
Ingenting annat
I alla fall om jag inte lyckas hålla Kung Alkohol ifrån mig
Så länge det svinet håller sig på avstånd då har jag andra färdigheter i livet
Klarar att jobba,
Klarar att hålla hyfsad ordning på mig ekonmi
Klarar att hålla mig ren
Klarar mig med dom förutsättningar jag har
OM....jag ger fan i spriten
OM....Kung Alkohol lurar mig om så bara för en kväll så rasar allt som ett korthus
Då är mitt nu "stabila" liv verkligen ett korthus
Skulle tro att det skulle ta mig 1 -2 månader att rasera det jag under snart 9 år byggt upp
Idag har jag blivit äldre, skulle förmodligen inte klara att jobba en vecka som slav under Kung Alkohol
Idag har jag vant mig med att må bra, skulle ta emot rejält att åka till jobbet i det skick som jag tidigare trodde var normaltillstånd
Skulle kännas lite konstigt att spy medan jag klär på mig
Spy på väg till bilen
Spy på en p-ruta på väg till jobbet
Skulle kännas konstigt idag
Skulle förmodligen inte klara det mer än max en vecka eller så
Har ju vant mig vid det goda livet utan spyor

Fast vem vet....kanske går det bättre denna gång
Jag har ju lärt mig
Kan nog styra alkoholen bättre nu
Inte skulle väl jag göra så igen

Man kanske skulle testa i helgen.....ta några goa 75:or och fukta strupen med......ja kanske det....hur svårt kan det vara   
Till top