I svinkylan....

2012 / Permalink / 2
....fixade vi elen.
Har var utan el ett tag
Inte så bra alls
En fas hade ballat ur och jag vil/kan/ska inte hålla på att kladda med elfel
Vi har varit utan spis i 3 veckor, ingen bra besparing på matkontot
En polare förbarmade sig och kom idag
16 grader kallt och snålblåst med inlägg av snö
MEn planen var att vara inne och gå igenom elen
JAha, såklart var felet ute
Vi packade på oss och hittade felet
Vilket flyt jag haft
En kabel var avbränd
145 kronor och två timmar senare har vi el
Perfeklemente
Nu kan vi åter njuta av lampor på övervåningen, slipper snubbla i mörkret på kvällarna
Vilken lyx det är att bara trycka på en knapp och bliver ljus

Med iskalla fingrar öppnade jag posten
En utbetalning till mig på nästan 900 kronor
Som jag inte hade en aning om
Rätt ner i fickan

Flyter på bra nu

HAr ju en förmåga att gnälla på missflyt, men inte idag trots iskyla
HAr tom riktigt varmt och skänt i huset

En bra fin dag idag
Nu ska jag masa migiväg till jobbet och ha lite möten, vilket känns utomordentlöigt enkelt en dag som denna

HA det gott i kylan
#1 - - Micke:

Jo...man är bortskämd med all el idag...men det är först när man blir av med det som man fattar det :)



Trevlig helg på dig :)

#2 - - Birgitte:

Ja, det är inte kul att vara utan el och spis när det är så kallt som det är nu. Riktigt fint när det kommer oväntade pengar och ramlar in i brevlådan - fler sådana dagar vore toppen :-)

Till top