Hösten....

2011 / Permalink / 1
...känns närmare
Regndassigt
Tråkigt väder
En polare, som åxå varit nykter i snart 9 år kiakr förbi på sin hoj
D e gött å leva ibland, då jag inser vad jag har
Har så svårt att uppskatta det som är bra
Svårt att ha det bra
Men har beslutat mig för att göra bra saker
Träna, arbeta, fixa med huset....åsså det nya....bli social
Har tagit kontakt med gamla polare
Ringer ibland
Hör av mig
Ger resultat, träffade två från 80-talet på en lunch  häromdagen
Rolit att ses efter så många år, men undrar varför jag dragit mig undan?
Varför välja ensamhet?

Är spänd och förväntansfull inför måndagen
Längtar o bävar
Bävar o längtar
Tänk om......om.....om jag skulle få jobbet
Inga resor
Iof inte riktigt lika mycket pengar....men har fåt sagt till mig att pengar inte är allt, å kanske e d så
Kanske e livet bättre, lyckligare mjukare, nyttigare med tid för att kunna göra saker jag vill
INte bara vara helt slut o pendla å pendla å pendla
Upp vid fyra o hemma vid 7 varje dag...det tär
Fär ju inget liv på det sättet
Nu....OM om om....jag slulle få jobbet kommer jag att vara hemma SENAST 5 varje dag
Vilken lyx
Vilken ekonomi, slippa köra på elen i vinter, det kostade ju en slant förra åe
Hinna skotta snö innan jobbet
Äta frukost hemma
Prenumerera på lökaltidningen
Gå med i den lokala jobbingklubben, skidklubben.....träna på gym, bygga klart köket, sköta hunden......ja allt som jag egentligen tycker är viktigt i livet blir plötsligt möjligt
Synd bara.........att jag inte sett vad som är viktigt lite tidigare
Lite tidigare
Men ................. kanske kan jag bli en bättre människa
Kanske kan jag upphöra med att ha destruktiva handlinagar för mig
Kanske kan jag växa upp
Kanske kan även jag till slut bli en vuxen man
Sluta vara valp
Sluta vara en fjant
Men......jag tar ibland taskiga beslut som sedan ger mig konsekvenser
Konsekvenser jag nu får leva med
Men......behöver ju inte
Är ju faktiskt jag själv som tar beslut
Gäller att ta befälet, växa upp, och göra rätt saker
Försöka att inte såra min omgivning
Hmmm......
Kanske är det så, att stressen tidspressen o länga dagar får min hjärna att vekna, att bli mjölig o trög
Kanske är det så att träning, sundare matvanor och god sömn ä det som får mig att göra val som är bra fö mig
Vad vet jag
Snart kanske jag får reda på OM OM OM jag skulle få detta jobb
Ett jobb som ligger granne
Inga restider
Tid för att ta hand om mig
Skulle vinna ca 3,5 timme per dag, som jag skulle kunna göra bra saker för mig
Träna på gym, jogga, åka skidor, simma, sola
Nyttiga saker
Ta med god o riktigt mat till jobbet
Allt det skulle jag kunna utan att det skulle kosta mig någonting
Hmmm......en enkel ekvation även för en med mjölig hjärna......

#1 - - Birgitta:

håller tummen!

Till top