Sonen...

2010 / Permalink / 0

....växer.
Både som människa och i faktiska år.
Fyller 24 nästa gång
En gubbe snart
HAr legat på honom en tid nu om att han borde plugga
Äntligen har jag tjatat, påverkat, visat, förklarat, impementerat, beräknat och bevisat för hon att det är bra med utbildning.
Nu har han anmält sig till skola
LÄser in det han, helt onödigt fipplade bort, missade i skolan.
Skall börja på en utbildning till hösten
KOmmer att få en utbildning som han har nytta av resten av livet....och där det finns jobb

Jag har lovat att hjälpa honom med stålar.....jag har bara ett krav
MVG i alla ämnen han läser
Inget MVG........då sköter han sin egen ekonomi.
Vet att han inte på något sätt har några problem med att läsa och förstå och kunna....endast latmasken som sätter hinder och dert gör mig lite irriterad.......det finns så många människor som faktiskt inte kan...inte klarar av att ta till sig utbildning och så
Men han....han ids inte......det är undermåligt
Det duger inte att inte försöka.
Att inte ge sig faan på att klara en sak
I dagen tempo och konkurrens så måste man
Är tvunget
Även sonen......
Men tror att han har fattat....den hårda vägen
Han har ju jobbat hårt med mig några år.........å vet nu att det aldrig förändras om man inte skaffar kunskap.
Kunskap är det enda som man kan ta betalt för....bra betalt...
Att knnna saker som andra inte kan, men efterfrågar......vips, så har man framgång.
Nu kan han lite, för lite, men en utbildning gör honom till ett ess......och han blir efterfrågad......
Problemet är väl att jag mister honom till någon annan firma, men det är det värt.
För hans skull.....
Om bara ungskrället har vett på att göra bra ifrån sig på utbildning.
Bara han gör sitt bästa, så räcker det.......men vet att masken gärna biter honom ......men upp till honom
Fattar han inte nu.......ja då får han väl lära sig mer tydligt framledes i livet

Till top