Så.....

2010 / Permalink / 2
....va d då dax
Sista veckan
Dom sista fem dagarna
På fredag dör min firma
Konkursen är ett faktum
Ska in till tingsrätten med konkursansökan då
Jaha
Pratade med sonen igår, han beklagade, jag beklagar. surrade med K på tel, hon beklagade, mamma beklagar
Alla......tycker att detta är trist
Alla förstår vad detta har kostat mig
Utom förstås skatteverket o berörda myndigheter
Dessa har fattat att jag egentligen har smygit till mig skattemedel som jag nu planerar att i lönndom vältra mig
Leva lyxliv på deras pengar
Så dom jagar mig såklart
Måste säga att systemet i detta land har ett grundfel
Kreativitet o framåtanda primieras inte direkt
Känns mer som man e paria om man försöker något
Nä, man ska vara anställd
Då kommer lönen
Då är det bra
Helst inom kommunen
Men.......om d inte finns såna idioter som jag, som försörjer systemet med hutlösa avgitfer o skatter som staten stjäl från mig, mina surt förvärvade pengar, då.....då faller det....

Nåja, får väl försöka att ta en dag i sänder antar jag
#1 - - Kråkan:

Klart man beklagar, men tyvärr har ju allt sin tid, ibland går det ju åt pipsvängen. Du har ju gnetat och hållt på som en enveten tjur. "Credits" för det.



"Kommer tid - kommer råd."



Kram ;-)

#2 - - irmelin:

En dörr stängs o en annan öppnas...lycka till! .. men se till att den gamla dörrn är ordentligt stängd bara...bästa grogrunden till att sen bygga nytt...och dina erfarenheter tar du ju med dig. ;)

Hör av dig om du vill. :)

Till top