Jobbet......

2010 / Permalink / 3
....stinker nu.
Är så in i helvete trist att vara på jobbet nu
Det är över snart....bara dagar kvar
Depretionen griper mig då jag tänker på¨det
Får en klump i magen
Min firma, mitt skötebarn...ska dödas
Som å hugga av en hand ju
Känns i hjärteroten
Blir nedstämd o sorgsen då ja tänker pådet
Skjuter det ifrån mig
Framför mig
Vill inte......men
Faktum, verklighet.....det e annat språk
HAtar tanken på att ngn sniken jävla konkursförvaltare ska g¨å värdera, anse, tycka, förstå, se på mig, mitt företag, betygsätta mig, se det med okänsliga ögon, ta allt, bedömma, sätta pris på.
Sätta pris på......på vad...känslan
Slitet
Med ett överlägset flin förklara att det faktiskt itnte är värt er
Att jag nog borde ha....skulee inte ha.....
Förklara för mig....
Ryser vid tanken
Att ngn utomstående ska komma å städa upp....ta min själ.....för d e så...min själ finns i det företaget
Har kämpat så in i helvete hårt.....för inget
När jag stänger dörren e d bara en tom lokal.....som ska hyras ut till annan hyresgäst.......
Sedan ...poff....borta....inget kvar
Inte ens glada minnen
MIna minnen är nu gråa å utan glöd
Svara kunderna entonigt, släpper jobb
Gör jobb utan entusiasm
Sålde ett fordon idag.....fick in en del stålar på det.........men gläds inte längre....spelar inte längre ngn roll
Det är försent
Tiden är ute
Bittert...............nja inte ens det längre
Bara tomt
Åsså ut till vad?
Till inget?
Efter ska jag......inget......

 denna vemod inget ljus
Inga förslag
Inga leenden
Sonen jobbade igår, men utan glädje
Han är klar hos mig
Färdig
Vill inte mer han heller
Fnns bara dammråttor å skräp kvar snart.....
En tom lokal
Tom peng pung....vore bättre att tömma pungen för pengen........
Men men men....så länge d finns liv finns d hopp

#1 - - Inga-Lill:

Som du själv skriver

"så länge de finns liv finns de hopp"



Du kommer igen.



Kramar!!

#2 - - Kråkan:

Det skär i hjärtat, men Du har idéer, Du har mod, Du har en j_vla vilja att vilja fixa. Idéerna kanske bär frukt mer snart än Du tror.



Tror på Dig.



Kram

#3 - - Anonym:

Går man i motvind ska man ändra riktning..så jäkla enkelt är det. Hitta något annat , fundera på vad du vill göra med ditt liv och vad annat du kan göra och är duktig i och sen fokuserar du på det. Sitt inte och må dåligt över det som inte är bra. Ibland måste man stänga dörrar i livet och öppna nya, är en naturlig del av livet.

Till top