En sak.....

2010 / Permalink / 1
...som e grym
Snart, bara ngn vecka kvar nu, sedan stänger jag
kanske 2 veckor
max tre
sedan
Sedan ska ja faktiskt vara ledig ett tag
Jag....ledig
Första ledigheten på 6 år
6 jävla är
D e läng tid d
Problemet med stålar....ja, men dfår lösa sig
Ska inte gnälla mer opm pengar nu
Är trött på att vara trött på att vara utan pengar
Får lösa sig bara
Men d bästa....ledighet
ingen som kan ringa å kräva något av mig
vila, sova, tänka,
Ska fixa i verkstan, sätta ihop mina egna moppar, min bil, min andra bil, min släpkärra, bygga om på loftet,m vara ute med vovven, träna, vila, vila vila vila......
Bara softa, d ja inte gör idag gör ja imorron
Laga mat
Spela på min gitarr
Gå en gitarrkurs
Gå med i en hundklubb
Plocka iordning hemma
Hemma...hemma i huset
Iingen oro för sonen, som redan har börjat i skolan, han klarar sig nu
Ska bara fixa ett jobb till honom, har lite kontakter så han kan få ett vettigt jobb....fan, ungskrället får en ingångslön på över 25 loppor.....d kan han behöva
Ska bygga lite på logen, ska göra 3 våningar inne, en butiksdel, lager uppepå, å uppepå d blir det ett eget utrymme, ska börja göra halva logen, blir totalt nästan 300 kvm, skulle jag göra hela logen blir det nästan 600 kvm......kanwke lite stort....fast stort e gött
Göra iordning sommarbilen
Hmm....funderar på att styla om den lite....kanska trimma den lite, chippa om den...men ska börja med att fixa till topparna...kanske sänka den
Min bil ska åxå fixas, har ju köpt en SAAB 9000, men massa motor, men den e inte riktigt bra iordning, går lite halvsunkigt, går nog att optimera en hel del.....ska kika lite på d, ¨å lacka lite på den, har lite rostfläckar på taket, ska lägga en strpes med mina färger över hela taket å huven
Släpkärran ska ja bygga om lite, har lackat den hur fräckt som helst, nu ska ja dekala om den, nya fälgar o knacka andra skärmar, göra en påkörsramp
Hmmmm..........

Åsså va den ledigheten slut...å pengarna slutare än slutast.....*ler*
Känns som om ja kommer att få tiden att gå
Men vet hur d kommer att bli
KOmmer att påbörja ledigheten i soffan i tron att jag ska ligga där i flera månader
Ligger jag i tre dagar å slappar så e d rekord
Antar att jag kommer att vara på logen första dagen å bygga något, eller kanske ngn kund kommer in
Ska ju sätta upp skyltar nu

Förresten....nu vet han fetsvinet som har skräpet bredvid mitt
an som snott min motorlyft, påjörsramper å lite annat smått å gott
an har spanat in min kompressor, VET att han suktat efter den....flyttade den förra veckan, kände på mig
Igår då ja kom till jobbet va buren där den stått bruten....HA HA HA......han gjordet för sent
Vi hade maskerat, så d såg ut som om den va kvar......ha ha ha
Den fete dumme fan missade.....
HAn visar sig inte på jobbet längre, tror inte att han vågar.
Kom en polare förbi för ngn vecka sedan, en grabben grus, köpte en moppe till sin dotter.
Vat att det fete fega svinet e hur rädd som helst för grabben grus......så....nu vågar han bara vara där när vi nite är där
Har inte sett fanskapet på ett bra tag...å d e skönt
Mn en sak tar jag med mig i detta
Har inte knockat fetarslet
Har inte gått fär långt mot honom...ja ja ...bett honom fara åt helvete å beskyllt honom för stöld osv......men inga handgripligheter, inga överdrifter.
Har skött mig.....ja ja ....
Jag blev utan lite saker, som jag lätt kan fixa nya...å därmed e saken utagerad för min del
Men han....han e en jävla tjuvajävel....resten av livet......tjyv för resten av sitt liv......
Tänkvärt......

Fast, är ganska övertygad om att plantan inte förstår d.
Han e ju inte den vassaste kniven i lådan direkt
Ja ja
Snart e ja ledig

#1 - - Kråkan:

Mycket bloggande idag, men mitt i allt elände en massa positivitet och livsglädje.



Allt ordnar sig, det brukar det ju göra, när man minst anar.



Du har ju så mycket go och idéer så snart är du på g med nåt nytt igen, kanske ditt lilla embryo, vem vet =)



Kram

Till top