Team Leksand Stars

2010 / Permalink / 0

GO LEKSAND GO

TEAM LEKSAND STARS

GO LEKSAD GO


Detta olycksförföljda lag
I mitt hjärta
HAr hållit på leksand så länge jag kan minnas
Redan i 4:e klass
Nu kvalspelar dom för 5 året i rad
brukar hålla koll, men dom har varit så JÄVLA DÅLIGA i dom flesta kval
För två år sedan köpte jag biljett till flera matcher, men då spelade dom som kärringar och jag blev hur trött som helst på dom
Gick ur klubben och skrev det suraste mail jag skrivit till någon
Fjanten curre lindström hade dom tagit in för dyta pengar
Men mamma hade platsat i laget det året. påtalade detta surt

HAr därför bara sneglat lite grann på kvalet i år.
Å som vanligt inleddes det med förluster.
MEN....som hämtat ur en film.......reser dom sig.
Som riktiga dalkarlar och faktiskt spelar hockey
Mamma platsar inte längre, hon sitter på avbytarbänk
Iatället har en lagkpten visat sig
Pelle Prästberg......en hockeykille av klass
En kämpe

Måste göra en pudel vad gäller honom. HAr ogillat honom under hela hans karriär....mest på grund av att han spelat i fjollgänget färjestad.....brrrrr....
Men.....tar av mig hatten och gör vågen......han är faktiskt en ärbar krigare......trots åren i fjollestad.

Nu har dom häng på att gå upp
Upp i Elitserien.......minns med rysningar hur dom spelade sist dom var där...då hade dom EN spelare i laget Niklas PErsson, en krigare av rang....resten var mamma och hennes väninnor som spelade lite på skoj
Minns hur överkärda dom blev av Brynäs i seriestarten, det satt leksingar inmurade i planket till veckan efter....fick skrapas bort.......

Men nu är jag åter stolt över att vara leksing
Nu spelar dom hockey, riktigt hockey
Även om dom förlorar så kan man med stolthet tillhöra fansen
Att misslyckas är inte det värsta, det värsta är när man inte ens försöker, vilket dom integjort på ganska länge
Senast tittade jag på dom i Malmö.........man skämdes.....tror ta mig faan att jag hade platsat i den plattmatchen om inte annat så hade jag i alla fall försökt

Så......idag skall jag inte jobba
Skall åka till Växjö
Skall titta på hockey
Se laget i mitt hjärta.
Vinner dom, då.......ja då.....då drar jag till Leksand på Lördag och tittar när dom har avgörande matchen
Så nu gör jag min insats.....igen......laddar för match......å spelar dom som kärringar idag....då vete fan om jag inte stryper minst 2 i laget..........kanske 3.....
Då kommer jag inte att titta på en enda match till.........denna säsong......*ler*

Att brinna för leksand.....är ett utomordentligt test på tålmodighet och uthållithet och att ta motgångar
Men nu....nu e det snart match......vinnarmatch......

GO LEKSAND GO

TEAM LEKSAND STARS

GO LEKSAD GO

Till top