En varm morgon

2010 / Permalink / 0
Idag lyser solen
Vovven kom tillbaka efter att ha vart utlånad över helgen
Fick frågan om jag någon gång är törstig....supsugen
Såklart att jag är
Är väl alla......
Eller.....inte riktigt så.
Såklart att tankarna ibland far genom min skalle att det vore gott med några hinkar öl
Fast det stoppar där
Får nog leva med det
Kommer inte ens ihåg hur öl smakar längre
Va så länge sedan jag smakade på det
Kan inte längre förnimma smaken
Hur mycket jag än försöker anamma en känsla av hur en öl smakar ......så......det finns inte där längre
Kommer bara inte ihåg det
Lustigt
Jag som druckit tusentalsd å åter tusentals öl
Nu minns jag inte ens smaken
Frågan är om det va så fantastiskt gott som jag då trodde
Eller trodde jag bara att det va gott
Allt va bara hägring
En surrealistisk upplevelse

Så e d ju inte såklart
Såklart e de gott med en kall öl på balkongen.
Fast....
Funderar på det där en stund.......jag gillade inte för kall öl, va jobbigt att dricka fort då, blev kall i lilla magen, gillade lite lagom kalla som rann ner fort
Hmm.......kanske aldrig kände smaken på dom
Därav att jag inte kan förnimma smakupplevelsen nu.
Men ska sanningen fram så har jag nog egentligen aldrig gillat smaken av öl
Inte vin heller
Det enda jag minns att jag riktigt gillade var kallt brännvin, det va gott
det kan jag förnimma smaken av
Janssons frestelse en stor hårdbregås med stark ost och snaps
Det gillades
På småtimmarna steka prinskorv och färskpotatis i persilja....smörstekt såklart
åsså massa snapsar till d
hårdbregås med färsk stark ost
Det är något som jag jag kan förnimma
Det var gott
Riktigt gott

Men smaken av öl.......nä......inte ens snålvattnet rinner till
Till top