Anna

2009 / Permalink / 3
Bra inlägg.
Är nog samma sak med alla missbruk, iaf d lilla jag insett.
Men menade mer att jag skulle ha svårt att kunna vara nykter om jag inte vill vara nykter
Börjar min sjuka hjärna få för sig att det nog e bra att dricka igen......är jag liksom försvarslös
Skulle inte kunna klara att stå emot då
Skulle inte vilja stå emot heller
För mig har det från dag 1 handlat om jag vill inte mer
Har fått nog
Är "klar",,,,,,förhoppningsvis klar
Hoppas att jag e klar
Alkoholen har inget att erbjuda som jag vill ha
Allt skulle bara bli skit om ja söp igen
Har inte kämpat mot alkoholen på det sättet, har hela tiden varit okuvligt bestämd om jag inte vill ha, men beroendet har ibland såklart gjort sig påmint, men tror att d e lättare om jag har hjärnan på min sida
Vilket jag oftast haft, men visst i början va d tufft vissa dagar.
Men gäller att hålla stånd mot dom sjuka tankarna.
Alkoholen förgyller inte min dag, den förmörkar, måste minnas det...
Kram

#1 - - Anonym:

Härlig läsning, skönt att du kommit till insikt och stannar kvar där med stark vilja.



Kram

#2 - - Anna:

Jag beundrar din (h)järnvilja!

Önskar att jag kunde få den insikten när det gäller sötsaker och motion. Jag vet att jag inte mår bra av allt småätande och jag vet att jag mår bra av motion men kommer mig inte för att ta mig ut eler låta bli att stoppa sötsaker i munnen.

Men jag blir ju inte jättesjuk och det är ju så gott...

jag har nog inte hjärnan med mig riktigt och kroppen VILL HA godis!

Som sagt jag beundrar dig!

Anna!

#3 - - Marielle:

Hej!

Jag kikar in hos dig för att jag vet att du älskar tävlingar. Hos mig kan du just nu vinna sjukt bra priser genom att gissa bilden. :-)

Till top