Gamla damer å träsmak....

2008 / Permalink / 2
......ler
Sitter på mitt feta arsle just nu å ler.
En spark i ändalyktet......

Visst e d väl så att jag gnäller å e lite down.
Down i sinnet.
Men många saker, allt står ju inte här.
Kul med reaktioner, ibland fattar jag inte att människor faktiskt läser.  Skriver d som kommer upp för dagen
Å visdst gnäller jag på kvinnor, men e inte ensam.
Men är ensam i sinnet, inte fysikskt.
Söker den där som ser mig.
Visst fan ska ja söka, annars hittar man väl inget.
Umgås me kvinnor i d sociala livet?
Vilket sociala liv?
Har inget, mer än med hunden, å hans största intresse i livet e att lukta på bajs......vi skiljer oss lite där.

Igår på mötet avhandlade vi 9:e steget
Vi gottgjorde.....
Pratade en del om gottgörelse, men verkar som om många är rädda att ta tag i den biten, inkl mig själv.
Fast å andra sidan så har ja tagit i d saker som va tvunget, d gjorde jag redan första månaden.
Nu finns inget som gnager i mig.
ANtar att d kanske finns människor därute som anser att en ursäkt från mig vore på sin plats, men känner att min sinnesro inte störs av d. Å hur d än är så e du min sinnesro d handlar om.
Tror att man är tvungen att ta tag i d saker som ligger o stör.
Reda upp med berörda. Det som inte stör......varför söka problem?
Varför rota i döda saker?
OM dom är döda.
Är farligt att lägga undan ouppklarat, det tror jag inte på.
Sen en annan aspekt, att kliva in i ngns liv 10 år senare och röra i saker kanske skadar mer än d hjälper.
Ser mig själv klampa in i mitt ex nya liv med småbarn å familj.....sätta mig vid hennes köksbord å be om ursäkt för saker som hände för 10 år sen. Hnnes nya man kommer ju undra va i helvete d där ärför en jöns.
Skapar problem tror jag.
Va bara ett exempel.......men viktigt att ha lite respekt för andra åxå.
Tror att jag har hållit en sund variant på den punkten.

Idag e d lite lättare, influensan har börjat ge med sig och ja kom till jobbet tidigare.
är gott

Kram på er därute
å tack för era åsikter
#1 - - Anna:

Nu känner jag igen "ditt huvud" igen. Tonen känns piggare och jag blir inte orolig för dig när jag läser.

Förstår hur du tänker med ex:et och hennes nya familj men om jag vore henne skulle jag nog vilja veta att du ångrar vissa saker. Du kanske inte ska ta upp allt men "knacka på" och tala om att du gärna lyssnar om hon vill prata om ert förflutna men att hon får bestämma om och när.

Hon kanske också gjort saker som hon ångrar och vill berätta?

Lycka till!

Anna!

#2 - - Anonym:

Jovisst är det mycket man inte skriver. Och visst ska du leta om du känner så starkt att det är rätt för dig :-).



Socialt liv... Menade inget mingelliv med massor av kompisar som ringer stup i kvarten och vill ha ut en och prata väsentligheter. Kan vara att helt enkelt vara bland folk. Sitta med en kopp kaffe på ett fik utan att känna en kotte. Fast välja ett där man själv trivs förstås. Eller åka tåg ler. Låta bilen stå och åka iväg nånstans till nåt ställe man har velat se med folk runt omkring sig som också är på väg. Eller gå på bio och se den där filmen som MAN SJÄLV vill se.



Att vara ensam i sinnet... Det gör ont. Man kan känna sig jävligt ensam. Någon kommer att dyka upp. Förr eller senare. Men till dess... Det finns folk runt omkring dig. Som dom på AA och sonen t ex.

Det är också socialt liv.



Gott att du är piggare :-). Och jag tror som "Anna". Du kanske inte ska stövla in och sätta dig vid köksbordet hos exet. Men ge henne en vink om att ifall hon vill snacka om det förgångna så är det ok. Jag vet hur det är att leva med nån som dricker. Been there done that... Minnena lever länge. Ofta många dåliga minnen. Hos båda. Ge henne chansen att snacka på hennes villkor. Sen kan du släppa det



läser igenom Lätt att uppfattas som att man har svaren på allt när man skriver som jag gör. Besserwisser... Förlåt i så fall. Inte det som är meningen. Bara mina tankar kring det du skriver.



Allt gott!

Till top