Födelsedagsnojja...

2008 / Permalink / 3
...idag e d dax igen.
Sonen fyller år.
22 år.
Fast ja e hängig, sur, introvert, grinig, gnällig, sjuk, huvudvärk........gubbe helt enkelt.
Han, sonen alltså, e på väg in i livet, ja på väg ut.....*ler*
Han kommer tidigt till jobbet å har igång grejerna, jag sent och e inte spec aktiv.
Känns som om rollerna har börjats bytas ut......hmmm

Jomen Eva, d e lätt att läsa om mina första dagar och visst mådde jag skit.
Visst hade jag förmodligen inte levat idag.
VIsst har du rätt
Såklart................
Men man funkar ju bara inte så.
Livet e inte sol bara för att ja blev nykter, å ibland undrar jag om d egentligen var värt d.
Eller inte så......såklart d e värt att leva.
Fast ibland är d tungt.
Tungt att vara ensam.
Tungt att ha allt ansvar.
Kanske så att det e fegeheten som visar sitt tryne ibland.
För är det inte så att det som kan få mig att börja dricka igen är just feghet.
Feghet att inte orka stå pall för det som alla andra människor fixar.
Fegt fly in i dimman.
Fega ur å ta sig ett järn.
Är en skör människa har jag upptäckt.
Har känslor och behov som jag inte riktigt vet var jag ska göra av.
Har behov av närhet och uppskattning, men omkring mig gapar det bara tyst....iaf IRL.
Då ibland i min egen självömkan, kan jag tycka att det inte spelar ngn roll.
Men så e d nog inte.
Hade det verkligen varit så .......ja så hade denna blogg varit tom......

Håller ju på å dejtar.
Dejtar massa trevliga och mindre trevliga damer.
I helgen hyrde en gammal dejt och jag in oss på ett hotell i Dalsland.
Hade i tankarna att kanske kan d bli ngt varaktigt med henne.
Men vet inte vad som e fel med mig.....tyckte mest hon va tråkig och intetsägande, kändes gott att skiljas på sö em.
Så kommer ett mail från henne, där hon lovprisar och tycker att vår helg varit så underbar.
Hmmm.....
Hur blir d så?
Har liten eller ingen förståelse för detta.
Hur kan hon tycka att d e så otroligt trevligt när vi inte turar?
När samtalen blir platta och tystnaden känns om ett ypperligt alternativ?
Eller pratar man inte?
Hade en  förväntan eller iaf förhoppning på en het natt med mycket närhet.....glöd.
Men somnade ganska uttråkad vid 22-tiden.
Om det är vad hon anser om en mysig helg....va e då en tråkig?
Fast vädret va gott o vovven va me å va glad så d va en bra helg ändå, känns inte bortkastad och vi hade d ganska trevligt.
Men trevligt har jag med syrran åxå....eller bara vovven, eller me grannen......
Va i alla falle go biltur hem med cabben nere.

Men har upplevt d flera gånger då jag fikadejtat kvinnor.
Jag sitter är blir helt uttråkad, gäspar och tittar på klockan och funderar på flyktvägar.
Damen ifråga pratar på om ngt.
Sedan kommer ett mail eller mess om hur trevligt d varit och att vi borde ses igen snarast möjligt.
Blir som ett frågetecken.
Har väntat mig en kapning efter knäna.......
Eller så förstår jag bara inte.
Kanske e störd.

Häromdagen kom en kvinna till butiken, hon ville gärna se mig i min vanliga vardag sa hon.
Tittade in och ja bjöd på kaffe.
En mycket grå kvinna.
Som jag uppfattade d hade vi inget gemensamt överhuvud taget och skildes som vänner.
Ömsesidig insikt om att vi nog kikar vidare i livet.........inte ens en artighetskram, så d va ganska kyligt.
Men.......No hard feelings.
Man kan inte gilla alla osv.
Efter ngn dag dimper d ner et lite surt mail i min box.
Där damen påtalar att jag är kass som inte tagit tag i saken och tagit henne med storm, vilket hon hade förväntat sig efter vår dejt som kändes så bra............å hon hade sett i mina ögon.......å ja va sååå trevlig...    ..öh.....va?
eh.......
Vad e d jag missar?
Vad e d som jag inte förstår?
Kan inte påstå att ja e direkt oskuld. Har träffat några damer i livet, både i fylla o nykterhet.
Men dessa har jag liksom haft en kontakt med innan d blivit ngt. Ömsesidigt pirr å sånt.
Är det avskaffat?
Har vi blivit för gamla för sånt trams?
Eller vad?

Ja ja ja

Ska uthärda denna dag och försöka kurera mig och bli frisk.
Åsså kika lite om d finns ngn vettig dejt att träffa..................*ler*.......d sista som faller e ju hoppet....eller?

Å Tack alla som grattade mig.
Värmer en gammal kall själ.....
Tack
#1 - - Anna:

Att vara nere är naturligt men förök hålla dig borta från alkoholen, snälla. Inget blir bättre av det.

När jag läste ditt inlägg blev jag lite full i skratt. Kändes lite hemskt att bli road av ditt ganska tragiska inlägg. Men mellan raderna lös en devis jag hörde för många år sedan.

"Kvinnor gillar tysta män - hon tror att han lyssnar"

Det ligger kanske något i det i ditt fall. Du är snäll och artig, blir uttråkad och därmed tyst men fortfarande snäll och artig. Rena himmelriket för en pratglad kvinna!

För att ge dig en glimt från andra sidan av dejtingmyntet. Är gift och har tre relativt små barn och inga planer på att bli singel men ibland längtar jag efter möjligheten! Saknar dejtandet och pirret du pratar om - jag tror vi aldrig blir för gamla för det men vi kanske blir för desperata?

Må gott och massor med kramar!

Anna!

#2 - - Gamla Damen:

Hamnade här... läste. Reflekterade över, att alla människor är olika. Det du tycker är mindre trevligt, kanske andra människor uppskattar. Jag vill ge dig en spark i baken!! Gnällig gubbe! Ensam och inga finns!!?? Du tycks ju ha fullt upp med dejter och olika kvinnor som bara vill ha dig. Ta reda på vad du själv vill ha och gå för det, innan är det nog lönlöst arbete. Dravel om värt att vara nykter el ej känns "förlegat". Du är ju nykter! Varför tänka bakåt? Dags att vakna! Tror du alla nyktra människor är lyckliga människor? Hänger lyckan på sprit eller icke sprit? I min värld måste man förtjäna lycka, jobba för lycka och harmoni. Utan dalgångar så skulle ingen veta vad lycka är. Men så talar väl en gammal vis dam... du är kanske för ung än?? Lycka till!

#3 - - Susanne:

Vill egentligen säga två saker bara. Just för denna gången.



För det första: Spänn av lite med letandet efter en dam. Umgås med tjejer och kvinnor sådär lite i största allmänhet istället och lägg det största krutet på att skapa ett trivsamt liv med det du redan har. Ett alltför intensivt letande kan bli rätt krampaktigt: Man har stora förväntningar från början. För stora. Och sedan när man träffas... Det kan bli så fel därför att man vill för mycket. Koppla av dejtingrollen och umgås med människan i första hand. Då kanske kvinnan visar sig senare. Inget universaltips. Men kanske en tanke värd att tänka?



För det andra: Jag är så jävla glad att se att du reder ut det. Ibland verkar det som att solen skiner över ditt liv. Ibland är det som en gråruggig råkall torsdag i november. Men du är fortfarande fri från spriten. DET är något att glädjas över. Berg och dalar i livet... det har vi alla.



Slutligen... Ta hand om dig. Vi finns här ute. Vi som läser dina ord och följer hur det går för dig. Även om vi inte kan väga upp kontakter i verkliga livet så ska du veta att du inte är ensam.

Till top