Konsigt känsla......

2008 / Permalink / 3

.......idag
Ska på möte, men känns som om d va jättelänge sedan, å d va d ju åxå.
Flera veckor sedan sist.

HAr börjat göra d däår som ja varnades för
Mina AA möten glesar ut.
Känner mig inte riktigt delaktig.
Är på utanför.
Hmmm....

Gäller ta mig faan att vara på sin vakt.
Att inte glida ut i pereferin sådär diskret, ingen tänker på d åsså vips så e man på bolaget igen
Så får d ju inte gå till.
så kan ja ju inte bädda för mig.
Men undrar lite diskret ibland om ja e g inte har lust att supa till d igen
Va ju lite inna på d häromdagen, att ja intevill jobba.
Men i botten e d väl ett sätt att legitimera supandet bara.
Så d blir inget me d.
Har viktigare saker för mig.

Imorron e en bra dag.
Då har ja sovmorron.
Sedan en långfrukost, slappa på fm.
Sedan blir d badet.
Ska basta och löga mig.
Ska fom nu åka varje Torsdag till badet,
Gjorde d i våras å d gör så gott i själen att  bara vara ibland.
Sonen får ta firman.
JAg e ledig.
VI ska dela på dagarna här lite.
Så att vi kan vila upp oss lite.
Behövs nog för kommande säsong

Förresten....ja som jämt gnäller om d mesta.
Häromdagen messade en donna.
Hon undrade va ja gjorde i början på Dec
Vanu?
Ingen aning såklart.
Vill du åka till Budapest?
JA, jo vore gott.....eller vaddå
Morgonen efter fick ja ett sms
"har bokat resa å spa i budapest"
Jaha, vanu,
Å vem ska pynta d?
d har inte ja råd me.
Tänkte hon att ja skulle stå för d eller vaddå?
Ringde upp henne å frågade lite sådär trevande...vad d kostade å så
D ska väl du skita i, blev svaret.
JAha.......eh......
D va så att hon bjöd på detta.
Bjuder på resa, Spa, å helpension i Budapest.
Fler kvinnor som borde ta lite sånna initiativ.........*ler*
Så nu åker ja till Budapest.
Gött mos
Detta gott folk hade ALDRIG hänt om ja söpit.
Då hade hin håle själv bjudit mig en meter.
Men nu....nykter städad företagare..........då blire bra seddu........
Ha de gött i höstrusket

#1 - - Anna:

Grattis till resa och "donna"!

Låter bra att du går på möten. Det är nog så att först börjar det glesa ut och när man tror att dethär gåt ju bra - jag är nykter - är risken som störst att man "trillar dit på något".

Finns det inget "AA del 2" för sånna i din situation. Ni har ju andra problem och behov gämfört med dem som precis har börjat sin resa.

Må gott!

Anna

#2 - - Judith:

Härligt bli bjuden så där. Bara att gratulera.



Jag är då tacksam över att jag går och har mötena att gå på och jäkligt tacksam dom är för alla och alla olika längd i sin nykter och drogfrihet. Det är ju underbart att gå på möten då det kommer nykomlingar! jag kan ju bara gratulera till ditt tillfrisknade så att du ïnte behöver gå på så många möten längre. För mig är dom livsviktiga. Vill inte missa för det finns alltid någonatt lyssna på och lära mig av.



Lycka till kompis och önskar dig en skitmysig resa med tjejen!



#3 - - Judith:

Ps. Varför ska fler kvinnor ta sådana initiativ föresten?

Räcker det för sjutton gubbar inte med EN donna som gör så för dig? Hmmmmmm. Ds

Till top