Ibland ......

2008 / Permalink / 0
.......förundras jag.
Är alla friska verkligen friska?
Är jag sjukare än andra?

Idag skulle några pajasar "befria" höns.
Till vaddå?
Bli vildhöns igen?
Men fåntrattarna gjorde fel och kvävde istället 5000 höns.
Kväva 5000 hönor, genom att slå ut ventilationen.
Allvarligt talat......vilken pajasförening 
Har dom inga som helst krav på medlemmarna?
Typ kunna gå på toa själv?
Helt obegripligt att handla så.
Kan inte påstå att jag e mycket för stordrift då d gäller djur.
Har en hel del åsikter om hur djur hanteras, men känner att jag kanske kan påverka genom att köpa tex ägg som e ok skapade......
Men dessa pajasföreningat verkar sitta över sådant.
Sitta över logik.
Sitta över förnuft.
Kapitalet styr, vilket är ett faktum, vilket man gillar d eller inte.
Så e d bara.
Stålar räknas, allt annat e skit.......i detta fall hönsskit.
Vi har d samhälle vi skapar och förtjänar, varken bättre eller sämre.
Vad tror man sig kunna förändra genom att kväva 5000 hönor?
Oavsett vad man tycker om stordriften, rovdriften på hönor så e ja helt övertygad om att dessa hönor har d bättre......ops...hade det bättre än vad hönor i många andra länder har d.
Djurempatin i Kina, Thailand och massa andra länder är långt ifrån våra förhållandevis bra anläggningar.
Vore d inte ide att åka till kina och "befria" hönor istället?
Eller bara åka till Kina och titta.
Se att det finns förhållanden i värleden som e bra mycke sämre än våra.

Ska ja säga som inte åt kyckling på över 15år sedan jag sett en film från ett hönseri........
Fast d va mitt sätt att protestera.
Kanske en sån protest från många e bättre, smartare och lite mindre löjeväckande.
Men vem e väl jag att tycka saker
Ett gammalt fyllo
Till top