Hockey...

2008 / Permalink / 1
...är häftigt.
Då ja va aktiv gick ja på hockey ibland, men va mest bara åackad och fattade inte mycket eg.
En gång blev jag tom utkastad från scandinavium.

Nu följer jag favvolaget Leksand i kvalserien.
Ska åka på matcher trots att det e långt att åka.
Tänker som så att jag sällan gör ngt, nästan aldrig och jag gillar verkligen att kika på hockey.
I lördags värmde jag upp med en riktig höjdare Frölunda Färjestad.
Sicket tryck.
Sicken match.
Sällan jag blir påverkad sådär, men fick gåshud då Frölunda entrade isen.
Vilket avgrundsvrål.
Finns inte ett lag i världen som kan vinna i Frölundaborg som inte heter Frölunda.
Färjestadspelarna bara sjönk ihop till små pluttar, fast vem hade inte gjort d
7000 som vrålar BUUUU varje gång man rör pucken.
Å när Kahlio rör den dånar hans namn, lyfter ju vem som helst till stordåd.
Måste vara en oehörd känsla att spela för en sån hemma publik.
Har hört talas om trycket i Frölundaborg........men vilket tryck.
Åsså förlorade Färjestad........DET e gott......
Så på Ons åker jag till MAlmö och ser Leksand spela.
Har skaffat biljett till ståplats ihop med massa andra.

Kände lite sug på Frölundamatchen, det stog gossar o hinkade öl.
Blev lite törstig.
Hade varit gott med 25 Liter öl att fukta stupen med.
Men vet ju va det ledit til, men gott hade d varit....
15 stora kalla starköl.
Spy gubben framför i nacken, bli utkastad, köra på fyllan hem, köra på någon Färjestadfan på övergångstället, , krocka bilen, bråka med någon vakt, halka å slå upp benbrtottet, vakna i fyllecell........high life...
Nä.....tappade lusten när jag tänkte sånna dära sanna tankar........ så jag höll mig.
Tog en hamburgare istället


Jaha....åsså va d vinter dårå.
Å exakt hur kul e de???
NU??
Vem FAAN vill ha snö nu.
När solen sken så gott igår.
Fast e väl straffet för några timmars sol.
Känns så.
Vad soltörstig jag är.
Längtar mer efter sol än jag kan minnas att jag någonsin gjort.
Åsså detta jävla skitväder.
JA ja ja, bara att bryta ihop å komma igen.

#1 - - Anna:

Ishockey är inget för mig, har fått blåskatarr en gång för mycket i en ishall... Men jag känner igen kännslan av att vara i ett publikhav! Visst är det härligt!
Tycker du är stark som klarar alla frestelser som finns runt omkring hela tiden. Jag beundrar din styrka!
Du får boka en resa till solen. Jag funderar på det fasst jag inte är någon soldyrkare och gubben är det definitivt inte...
Anna

Till top