Regnet faller och.....

2008 / Permalink / 3
......en del med det.
Igår kom en kamrat på mötet.
Hade varit full igen
Hamnat på avgiftning.
Tryckt i sig vin lådvis.
Skurit upp armarna osv
Kände just ingenting först.
Då jkag delade pratade jag om hur lite jag önskade att vakna upp bakis igen
Ryser egentligen
Att vakna bakis.
Kvällen/kvällarna innan bortkastade
Raderade.
INTE mysigt
Känner mig så klar med spriten på något sätt.
Vet....
Listig Falks och Stark.
Men hur det än är så är det mitt val att lyfta första glaset.
Första glaset, då finns valet.....sedan är det som det är.
Så jag koncentrerar mig på det, ett enda glas.
Det första.
Det är mitt val....att ta....eller avstå.
Hittills har jag valt att inte ta det.
Idag kommer mitt val att inte lyfta det
Imorgon får jag se.

Va på Midsommarfest i snålblåsten.
Tyckte d va lite trist att inte kunna dricka några goa 75:or till sillbiten.
Funderade på hur dessa drycker påverkar mig så jävla negativt och dom andra, friska, bara lite sådär lagom.
Men beslutet blev......att jag nog väntar med snapsarna lite.
Dom frågade om jag ville ha en  snaps.......tänkte att ja skulle jag vilja........men en?
En flaska?
Nä, skulle inte räcka till mig.
All sprit som fanns på den festen skulle inte räckt mer än till eftermiddagen dagen därpå........så......
Senarepå kvällen kom en kille fram till mig, tittade på mig lite.
Sedan sa han
-Hur många år har du?......Jag har 8.
Kikade på honom.
Vad nu?
Står det i min panna?
Hur faan visste han d?
Jaha, va enkelt.....halsbandet.........*ler*
Vi finns därute, där man minst anar det.
MIna vänner, min bästa vän, lite olika ansikten men samma goa person.
Tillsammans gled vi genom kvällen.
En blick då å då.
Vi har något som dom andra inte har.
En ärlig gemenskap, en kamratskap, ett stöd av någon som vet.

Har bestämt med ett annat fyllo att vi ska ta och hasa iväg till USA.
Va lite roltigt.
Han vill köpa nya toppar till sin motor.
JA sa, va fann vi åker över å kikar om det finns några som passar dig.
Bättre att kolla själv osv
JA vaffö inte. Så gör vi
Bestämt, klappart o klart
Vi åker i Oktober.
Ska försöka få tag på en kusin i LA som vi kan bo lite hos.
Så e d att vara nykter
Man kan göra saker.
Vi pratade om hur d hade sett ut innan
DÅ hade vi om d hade blivit ngt alls, max kommit till landvetter, utan pass, helstagade och missat planet.
Nu ska vi inte göra så.
Nu ska vi till Pomona.......världens största bilmarknad,,,,,he he he
Åsså funderar jag ibland på om jag skulle ta och supa lite.........
Är idiot och får leva med det, gäller bara att hantera d på ett vettigt sätt.
Å d har ja ju gjort nu i snart 5½ år

JAg finns å jag lever gott
Super inte, men skriver väldans lite
Ska försöka skriva mer framöver
För jag behöver er alla här åxå

KRAM KRAM KRAM
Vi hörs snart igen

Ett Gammalt Fyllo
#1 - - Judith:

Vad gott att läsa lite från dig igen. Kikat in varje dag.....

Glad läsa du har det bra.



Stor kram från en annan beroende

#2 - - AlkoFenix:

Härligt att läsa att du knatar på i nykterheten. En inspiration för mig. Lycka till med bilen, jag vill också ha en sån:-)

#3 - - Micke:

Var på 50 års kalas nyligen på AA. 50 år som nykter...hur lyckades han me det?

fattar det knappt!! :)



Ha de gött!!

Till top