Kommentar till bara jag

2008 / Permalink / 2
Är inte här varje dag, därav att jag inte uppmärksammat ditt rop.

Jaa du.
Har inget att råda dig till, kan bara tala om hur jag gjort.
Har inga patentlösningar eller vägar för andra.
Vet bara att hur jävligt det än är, så blir det jävligare med alkohol.
Alltså. det finns inget så jävligt tillstånd, mående situation, som inte blir värre med alkohol.
Är inte rätt person att råda.
Har ju knappt huvet ovan jord själv.
Men visst, lite åsikter och ett å annat har jag ju snappat upp.
Sinnesrobönen.
Gud
Ge mig sinnesro att acceptera d jag inte kan förändra.
Mod att förändra d ja kan
och förstånd att inse skillnaden
Denna bön läser vi på AA när mötet e över.
Tycker den e bra
JAg tolkar den som följer.
Ge min sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra.
Man kan inte förändra andra människor.
Att människor försvinner från dig är inget du kan ändra på.
Att människor inte gör som du vill är faktiskt deras fulla rättighet......trist, men sant.
Mod att förändra de jag kan.
Vad kan jag förändra?
Mej själv, mitt förhållningssätt till livet, och andras liv o leverne
Och förstånd att inse skillnaden
Förstånd att inse när och vad jag kan förändra.

Sammantaget läser jag detta som att andra människor ska inte bestämma hur jag ska må.

Men eg. Du behöver ju lite hjälp.
Ta kontakt med de du tror på, jag gick till aa. funkade för mig. Finns säkert annat som kan passa dig.

Det enda råd jag kan ge dig är
Ta det lugnt.
Gör det enkelt.
En sak i sänder.
Det viktigaste först.
Lev och låt leva.
Fast såklart kommer dessa tips från AA.

Så vet egentligen inte vad jag skall svara på ditt inlägg, mer än att ge faan i det första glaset och gå på möte, då blir du nykter vare sig du vill eller inte.

Vad och hur du än väljer så tycker jag att du skall uppsöka en gemenskap där du träffar likasinnade.
Likasinnade kan ge dig stöd att orka förändra dig.

Har dig i mina tankar
Kram
Din Vän'
Ett Gammalt Fyllo
#1 - - Bara Jag:

Hej!



Tack för dina ord! De är verkligen tröstande!

Tack för att du gav mig dom. Behövde det.



#2 - - Anonym:

Hej!



Tack för dina ord! De är verkligen tröstande!

Tack för att du gav mig dom. Behövde det.



Till top