I går .......

2008 / Permalink / 1
......på mötet pratade vi om ödmjukhet.
Är ett ämne som ofta återkommer.
Fattade inte i början att det är en viktig egenskap för att kunna bli nykter.
Måste ju till en viss grad av ödmjukhet att inse/förstå sitt tillstånd och sedan lite mer ödmjukhet för att kunna/vilja göra något åt det.
Så en viss måtta av ödmjukhet har jag.

Empati då?
Förståelse för andra människor, vilja att vara lyhörd.......nja.....sådär.
I min nya relation, med hon denna där, så är det mycket prat om känslor och hur saker och ting uppfattas och underliggande avsikter osv osv.
Inte riktigt min bag att vara i.
Sätter mig på motvärn och "vägrar".
Vet inte om det är rätt eller fel.
Men vet att jag inte vill fokusera på dylika ting.
Vill inte bli studerad, analyserad och sedan ifrågasatt.
Men kanske så d e i livet......man kan ju inte få allt man vill och alla gör eller är inte så som jag tänkt mig.
Kanske bara att överse, hålla mina gränser fasta och bolla tillbaka.
Frågan är om det är så en relation skall vara.
Måste ju kan även förstå att alla inte tänker lika som jag.
Vore ju en alltför bra värld då.......*ler ödmjukt*
Vill hålla fast vid min nyfunna vän, men vet inte hur hon egentligen mår på djupet, blir ju mer naket ju närmare man kommer. Är nog inte helt rätt om hon är för trasig och osammansatt.
Men vore synd, för det är en fin tjej.
Förresten vem e hel själv då?
Den utan skuld slänger första stenen........
Är ju inte direkt felfri själv.
Min högre makt har sänt henne i min väg för att lära mig något....frågan är vad.....tålamod?
Ödmjukhet?
Finns många sidor som jag behöver träna på.
Kan vara så att jag ska träna på att våga komma någon nära.
Träna på att acceptera och respektera någon fullt ut.
Med fördelar och brister.
Får väl se vad och var det leder mig.
HAr iaf bestämt mig för att vara ödmjuk.....eh.....försöka vara ödmjuk och inte hård.
Försöka förstå och respektera.
Bli lite mjukare kanske.
Hmmm.......det här med livet är inget man lär sig över dan direkt....

Kram
på er därute i solgasset
#1 - - Bara Jag:

Ja du........ Vi kan väl säga så här att du är en typisk kille jag brukar fastna för. Tror jag.



Kan nog säga att en tjej BLIR trasig om hon menar allvar med dig och du har den inställningen mentalt.



Handlar om bekräftelse som en kvinna behöver. Kanske inte lätt för en del killar att ge även om de är förälskade, vill satsa och är seriösa.



Jag hade tur då jag träffade en man som verkar ha de egenskaper som du har (undra om du slutat läsa nu! Arg? Irriterad?) och fick två barn med honom. Tyvärr dog han i en olycka för snart 10 år sedan. Min största sorg idag är att mina barn går miste om sin far varje dag.



Nej, ingen efterkonstruktion. Som sagt det har gått 10 år snart.



Ja, ja - du lever ditt liv som du vill. Och jag mitt :-)

Till top