Trodde.....

2008 / Permalink / 3
...svenska språket talades av alla på samma sätt.
Men så e d inte.
Den kvinnliga delen har ett eget, lite mer sofistikerat språk.
Använder inte ord som finns utan kör uteslutande krypiska metoden.
Ska förklara.
som ni vet så dejtar jag lite.
Träffade en trevlig tös som nog är tänkbar att kanske ev ....ja...prata visst lite samma språk.....*ler*
vi småpratade lite.
-jag är ledig på To,, säger hon lite sådär.
Huvet gårigång på mig, vetju att språket inte riktigt e som d ska.
-Ska a ta de som en invit till att göra ngt?...frågadejag lite rakt på sak.
-oooo, nej inte så, tycker bara det ska bli så gott att vara lite ledig, jag börjar ju inte förrän fredag eftermiddag.
Formulerade om mig.
-Skulle du vilja gå på bio med mig på To, eller kanske gå ut å äta?
-mmm.....men hunden då?
-d löser sig
-mmm.....fast kan juvara trevligt att se hur du bor.
-ska du komma med hem då?
-Nä, har jag inte tänkt.

Ok, nu ska vi alltså ses, men kanske vaddå??
Fast har fuskat.....har lärt mig det svåra språket från andra sidan, talar de inte flytande, men kan göra mig förstådd,men framför allt förstå.
Så tror man då att denna väna varelse är med detta böjd och att vi ska sses på To.
enkelt och problemfritt.
Nä,så ska de inte vara.
Hon ringer mig å återigen dessa kvinnliga labyrinter, med barn som åkt, det går bra filmer i stan, hungrig, trist att äta ensam.....osv..
Jaha, på vanligt språk...kan vi inte ses idag istället, kolla en film å käka lite å jag kommer gärna hem till dig och ser hur du bor.
Ok....nu vet jag vad hon vill.
Nu måste jag bara formulera frågan som passar detta.
Lyckasmed detta utan att trampa i klaveret å dejten e ett faktum.
Dessa kvinnor.
Styr å ställer med en så man blir aldeles matt.
Men e ok.
e en riktigt go tjej.
Har berättat om min belägenhet ang fylleribiten o AA.
Denna tös hade lite mer innanför pannbenet än den förra...hon fattade läget, några raka frågor, så hon fick klart för sig varför jag e nykter...at jag e de förmin egen skull osv....
Naturligtvis på sitt kvinnospråk.......så va lite klurigt en stund.....men listade ut d hon ville veta....
När hon fiskat i saken en stund släppte hon d och konstaterade lugnt att hon tyckte d va ok att inte dricka.
-jamen, du kan ju drickaom du har lust.
-Skulle ja sitta å dricka själv?....frågadehon litee vassare........tittade mig stint i ögonen....
-Ja, eller nä, eller vaffö då...eller vaddå?
Insåg att frågorna var till hennes själv, hon funderade över hur viktig alkoholen var för henne.
kom fram till att dricker inte jag så dricker inte hon...inge mer me de.

Ja, så nu ska vi dejta ikväll...ska bli roligt.
en riktigt söt och trevlig tjej..lite lagom långtmörkt hår ...glittrande glada ögon....ett porlande skratt inifrån själen.....trivs ihop me henne....
sa till henne att jag gillar hennes glittrande glada ögon.
Hon tyckte vi hade samma glitter......
kanske e de så, mina ögon är inte längre döda............
Är så gott med en glad tjej,som tillför energi.
Är inte direkt bortskämd med energitillförsel...
Nä, nu hinner jag inte skriva mer...måste skura å bädda rent å kamma hunden å mig själv, å diska hänga tavlor å se till att de e fint hemma.....OM hon får för sig att hälsa på.......
Önska mig lycka till....
Kram på er därute

Ps.
Åsså e de ett lammskött åxå.....fyller inte 40 förrän om några veckor.........*ler glatt*....så gäller å va lite rapp isteget.
#1 - - desd:

Oj, vad jag skrattade åt när du återgav konversationen.. förstår att du blev förvirrad. *skratt* Tror att jag själv är mkt tydligare än sådär, fast jag är kvinna. Men dels har jag väl tvingast bli det. Men sedan kanske jag bedrar mig åxå.. kanske inte är så tydligt som jag tror alla gånger, för ibland så kan jag nog åxå prata sådär på "flera plan" samtidigt liksom. Nåja.. Grattis till nyktherheten, hur som helst! (har själv snart fyra år.. :-)

#2 - - Judith45:

Lycka till! :)

#3 - - Micke:

Är själv kass på sånt, har en kasserad "radar" från typ stenåldern!
:)

Tur man är gift!!

Lycka till!

Till top