En morgon.....

2008 / Permalink / 2
.....rakade jag mig.
Tog på lite lukta gott.
Fast va lite gammal och luktade mest sprit, noterade men tänkte inte mer på de.
Va lite röd mosig iansiktet pga de.
det kom en kompis till jobbet.
Tittade på mig.
Tystnade.
Spände blicken imig.
-va fan......Har du druckit?
Å  ja min dumme jävel skojade å sa
-ja, lite bara. Har blivit frisk nu å kan ta lite då å då.
Tittade på honom.
Insåg.
Han menade allvar.
Han svartnade i ögonen.
Svor åt mig.
Jag insåg min egen dumhet och förklarade.
Bad om ursäkt.
Va nära jag blivit släpad in på avgiftning......*ler*
Han blev riktigt prvocerad och genuint arg på mig.
Vad viktigt de är att inte glömma.
Visst skoja gärna, men inte glömma allvaret bakom.
Påminner mig själv genom denna fadäs, detta är på riktigt, detta är allvar.

Ps. vi skrattade gott tillsammans efteråt......
#1 - - Judith45:

Vad doftagott kan ställa till det på många olika sätt mer än den kanske är ämnad till. ;)

#2 - - desd:

*skratt* AHA; är det DÄRFÖR en del karlar har luktat som sprit ibland, fast dom bevisligen inte har har druckit. Tack förresten för kommentarerna. Jag kämpar på.. Och SKA upp ur svackan, och det går nog åt rätt håll, även om jag måste känna på känslorna just nu och inte stänga av dom. BEHÖVER skriva om dom som dom är, inte som jag skulle vilja att dom var. Om du förstår vad jag menar?

Till top