Jaha...

2008 / Permalink / 2
....å hur ödmjuk å fin e jag dårå???
Hade bestämt mig för att kicka fåntratten i fredags.
Bestämt tid.
Kl 12:00 skulle jag kalla in honom på kontoret.
Veckan som gåt hade varit full av mygel och klatarselarbeten som han utfört, elller inte utför egentligen.
Klanten kostade mig ca 6000:- i matreal.......på grund av slarv...inte okunskap.
Okunskap kan jag ahntera, men slarv och minsta motståndets lag......tål jag inte.
Nåväl, gjorde några ärenden på fm.
Kom åter.
Då står fanskapet med en kund å gör saker han inte ska.
biter ihop och tänker att jag tar d senare.
Frågar i förbifarten var jobbet han skulle göra är.
Han pekar nonchalant å säger att de e kass.
Ska ju till kund idag....
Skiter väl han i sa hela hans uppenbarelse.
Där spricker det.
Talar om för honom att han kan packa ihop å dra.
Inför kund å allt.
Adrenalinet kokade i mig.
Var tvungen att gå ut.
När jag kommer in igen...nu lugn....skriker han till mig...dumt gjort.
Är mycket tydlig med vart jag vill att han tar vägen.

Han påtalar innan han går att han ska ha lön...........
Håller mig lugn.
MEn har inte kallat honom saker eller hotat eller skrikit...så e lite nöjd, men hade känts bättre att göra det lite mer utstuderat, varit lite elak mot fanskapet....men kanske bäst såhär.
Ringde arbetsförmedlaren, som e insatt i ärendet och hon blev ju inte direkt nöjd med honom.
Skulle försöka se till att han får extra karensdagar, vilket värmde mitt elaka hjärta.
Själv ska jag missa att utbetal lönen.........tillräckligt länge för att d ska bli jobbigt för honom, men inte för länge.
ska ta reda på exakt hur länge jag kan slira med den,.
Kan ju batala till fel konton osv.
Fel kan ju alla göra......det vet ju han om någon.
Å då har jag utförda transaktioner att påvisa om det skulle bli ngn tvist.
Men man ju inte bli straffad för att man gör fel......*ler sött*
Ska göra mitt bästa för att det ska svida i hans plånbok......han kostade mig 6000:- bara på fredagen.
De andra dagarna har jag inte orkat räkna ut......å känner att det inte är bara jag som ska lida....

Ah....d va skönt.....att skriva av sig.
Nu ska jag å sonen arbeta lite.....i god stämning och på ett proffigt sätt.
Kram
#1 - - Judith:

Hmmmm. Hämnden är ljuv sägs det. Men jag vet inte.
Ja, hur är det med ödmjukheten, som du frågar dig? ;)
Det är en sak att glömma och en annan att "glömma".
Att han verkar vara en skitstövel kan jag förstå du tycker. Men kan det inte också vara så att det man själv gör mot andra får man tillbaks? Gott eller ont. Kärlek eller hat. Spelar ingen roll. Ge kärlek och man får kärlek. Hämnas och man drabbas själv av hämnden.
Ha det gott med din son och njut av den goda stämningen med honom. Och nu är det ju bara ni proffs kvar! :) Kan inte bli bättre. :)
/Big hug.

#2 - - Micke:

Ytterligare en person på din harmlista hör jag!!

Hans taskiga attityd är ju bedrövlig förstås!!

jaja, ha de gött!!
:)

Till top