Saknaden.....

2008 / Permalink / 0
.........tomrummet efter Den Fete Grisen, finns där.
Trots att han är en sjuk människa.
Mycket sjuk.
Så har alla människor något gott i sig.
För mig betydde han oerhört mycket i början av min nykterhet.
Känner en saknad efter det.
Kände att det va en tom stol för mycket igår på mötet.
Den stolen kommer dessvärra att förbli tom, iaf över överskådlig framtid
Vill att han ska vara med nu.
Nu när jag är stark..........eh...starkare
Nu när jag skapat mig ett liv
Nu när jag är någonting mer än ett skakande vilset fyllo

Detsamma gäller E
Saknaden finns där.
Dom ska ju vara med nu.
Det är ju dom som ska vara med..........alla andra vet ju inget.
Det är ju nu som dom skulle varit med.
Fast kansek är d bara för att kunna bekräfta mig själv och min egna förträfflighet som saknaden finns där.
Men känner i min själ, att jag finns i deras tankar.

Pratade med en AA vän om saken.
Han känner båda.
Han sa till mig, på sitt godmodiga sätt.
Titta dig i spegeln.
-Vaddå?
Titta dig i spegeln.
Du ser bra ut, frisk, levande.
Jag sprang på E för en tid sedan, hon ser inte ut så. Hon ser trött och sliten ut.
Den Fete Grisen har satt sig i en situation som vi alla vet var den leder till.
Vore konstigt om inte nästa livstecken från honom blir allt annat än livstecken.
Vi vet var sådant agerande betyder för oss.
Dom är ute i kylan, var och en på sitt sätt.
Dom har båda valt bort dig.
Dom vill inte ha det du kan ge.
D får du acceptera
S sa han......
Å du......ärligt talat.......jag tittar mycke hellre på dig än någon av dom andra.
Jag fattar å förstår vad du menar, även jag har tappat vänner efter vägen, men d e så d fungerar.

Men visst skulle dom vara med nu......d skulle dom
Den Fete Grisen å E
Men dom e med, på sitt sätt, var dag..................
Till top