Rollspel.

2008 / Permalink / 1
I livet spelar man ett antal roller.
Har haft ett otal roller redan nu, å är bara halvväga i livet.
Alla människor bär mask.
Eller mask, är d rätt?
Kanske e d mer som olika faser.
Har haft olika faser.
Barnfasen, snor på läppen och skratt i halsen.
En lycklig barndom vad jag kan minnas.
En hyfsad tonår med bara lite strul.
En sådär start på d vuxna livet.
Jobbade som dörrvakt.
Coola killar gjorde då.
11år.
Söp väl mer än andra, men inte extremt.
Vuxenfasen....30+.......sopigt.
Klantade bort detta decennium med brännvin å dåliga fruntimmer.
Mest iaf.
40+ fasen
Nyktrade till
Försökte stappla mig till harmoni.
Har kommit drygt halvvägs på 40+fasen
Har hunnit bli 46.
46 år.
Långa å många år.
Är inte längre ngn oskyldig barnrumpa.
Är ganska luttrad.
Har varit med om mycke.
Nu i backspegeln är det mesta som jag tyckte va så viktigt......ganska meningslöst.
Alla dessa fester.
Alla dessa brudar.
Alla dessa upptåg.
Till vilken nytta?
Inget uppbyggliggt med d.
Bara raserande av min moral.
Moral.
Vem har moral?
När jag vaknade upp och fick för mig att jag skulle bli nykter, då trodde jag att livet skulle vara så enkelt, bara jag inte söp.
Har ju i hela mitt liv varit bakbunden av Kung Alkohol, aldrig kunnat blomma ut aldrig kunnat vara fri.
Trodde att livet här ute i den friska världen skulle vara så bra
Så moralisk.
Så bra.
Men insåg att d finns rötägg även här, fast dom inte kan skylla på spriten. Jag va ju ialla fall oftast full när jag gjorde korkade eller elaka saker. Nu träffar jag på människor so är elaka, snåla ogina och egentligen ganska patetiska människor, som inte ens e fulla.
DET har jag lite svårt att förstå.
Svårt att inse att det finns människor som faktiskt inte bryr sig om andra alls, trots att dom inte super.
Vet väl hur d va med polare å så förr, va väl sådär med pålitligheten.
Men här, i den nyktra värlen, friska världen.
Här beter sig många ta mig faan lika illa som jag .........fast då va ja full.
Dom enda människor jag finner riktigt pålitliga e dom som gått samma väg som jag.
Gått en match mot hon håle, men överlevt.
Såklart finns d både trevliga o rekordeliga människor utan missbruk bakokm sig, men trodde att dom skulle vara så många fler, så mycke mer talande.
Men så är d inte.
Måste vara på min vakt, trots att jag har med nyktra människor att göra.
DET......är en läxa som varit svår att suga i mig.
#1 - - Micke:

Ja du, nyktra människor kan många ggr vara lurigare!



Jobbar vidare här...ha de bäst !

Till top