Kikade på.....

2008 / Permalink / 4
....teven lite nu på morronen
Rosengård brinner.
Allvarligt talat.
Ser bilder som om dom vore från Bagdad
Vad är det som hänt?
Varför händer detta i vårt medmänskilga samhälle?
Helt otroligt
Vi har dom politiker vi förtjänar
Socialdemokraterna, det mjuka partiet, partiet med medmänskighet och solidaritet som honnörsord, har lett vårt stolta land. Med landsfadern Göran Persson.¨
Solidaritet?
Var har den funnits?
Vem har lagt grunden till detta?
Varför är det ingen som reagerar och gör något?
Något vettigt, skicka in polis å brandkår, känns inte som den optimala lösningen.
Skulle ju ha åtgärdats för 10 år sedan.
Nu sitter Persson i en herrgård, byggd för skattepengar, och äter julkorv medans Rosengård brinner.
Inte utan att tankarna far till gamla tiders stupstock
Tjära å fjädrar åt denna egoistiska giribuk, isterbuk, som under falska honnörsord om solidaritet och medmänsklighet är ansvarig för att Rosengård brinner,
Fast som sagt.........vi har dom politiker vi förtjänar
#1 - - Judith:

Å Reinfelt är bättre då alltså menar du?



Rosengård brinner nu och inte då Persson satt där han satt!

Jag är ingen fan av Persson men tacka vet jag sossarna än det borgerliga packet som sitter där nu. Rosengård brinner nu, inte då!

#2 - - Ett Gammalt Fyllo:

Men Du...varför brinner d idag, för att Göran o Co inte gjort sitt jobb tidigare.

Med ett partiprogram som ståtar med gemenskap,värme o solidaritet

Va ingen partipropaganda utan en personlig åsiktom hur jag ser d

KRAM KRAM JULKRAM

#3 - - Gamla Damen:

Nu är jag tvungen att gå in och "sparka det gamla fyllot, gnällspiken i baken igen. Är du politiskt aktiv själv? Mage och klaga på sossarna som är det enda partiet som överhuvudtaget skänker medmänniskor som är sämre lottade en tanke. Jag har varit aktiv i mina dagar, och jag lovar dig att jag aldrig hört alliansen yttra ett enda ord som tyder på "dela med sig". Bara jag får så jag klarar mitt och mina barns liv, sen tar helhetssynen slut. Sällan blir jag så upprörd som när människor bara sitter på sitt feta arsle och gnäller utan att själv gå med fanan och ta sitt ansvar för att förbättra våra mänskliga villkor. Det räcker inte att skapa en gnällig blogg.

#4 - - Judith:

Tack Gamla Damen! ;-)

En dam i mitt tycke

Till top