Fick....

2008 / Permalink / 2
....restskatt.
Både på firman å privat
Kan motvilligt acceptera att betala skatten på firman
Men privat
Har ju knappt tagit ut ngn lön alls
Men 8995:- tycker skatteverket att jag skall böta
För vaddå?
Förr kallades sådant ocker, idag e smart affärsstategi, eller "alla ska ju betala skat"
Såklart ska ja betala skatt som alla andra, självklart, men dessa pengar....
Ja ja, ska såklart jobba lite exta åt skatteverket, men d känns för jävla sumpigt
Jag betalar in stora summor i skatter avgifte arbetgivaravgifter å massa andra påhittade luftskatter, tycker att d räcker.
Sånt här får min skattemoral att vekna lite
När jag startade firman var vi oerhört noga med att betala in skatter å momser å avgifter osv
Kändes bra att göra d då
Nu......
Nu känner jag mig bara lurad varje gång jag betalar in...
Å nu.....tvärblåst........igen
#1 - - Gamla Damen:

Med den inställningen så kan vi bara hoppas att du och de dina aldrig blir sjuka eller i behov av samhällets stöd. Istället för att sura, se att dessa småpengar du bidrar med hjälper en annan människa. Ett skolbarn, deras tandvård, etc.

#2 - - Stefan W:

Läs gärna mitt nya inlägg som handlar om DRICKSVATTEN, du kommer lära dig mycket och bli pepp på vatten! :D

Till top