Att gilla....

2008 / Permalink / 2
...läget ja.
Å exakt hur lätt e d då???

En kund har lämnat kvar sina grejer.
Inte betalat vad det kostar.
HAr haft hans grejer här i över 4 månader.
Släpa ut skiten varje morgon....åsså in på kvällen.
Ringde honom igår.
Det viktigaste va att hans kulle slippa betala ngot extra för detta, det vill han inte.
Men vinterförvaring åt hans grejer d vill han ha
For free,
Blir ganska trött på sånt.
Vad göra?
Acceptera ta d lugnt, inte gå igång........dvs bli utnyttjad igen.
Ta en fajt, se till at han får betala extra..........å vara irriterad över det för att kunna genomföra detta.
Acceptera ja.
Gäller ta mig faan att vara en etterkott om man inte ska bli överkörd.
Vilket jag har en förmåga att bli, känner jag,

Svårt att hålla sinnesron och skapa lugn...

Är ett stressat och pressat samhälle vi lever i.
Pratade med en annan kund i går om hur alla människor skyller ifrån sig, vägrar a sitt ansvar. Klimatet känns mer som att det som är smart, bra, intelligent, det är att med största skuld, ljuga sig, skylla bort och klara sig, det är smart.
Kan man skratta åt den dumjäveln som får ta ansvaret och reda upp.
Känns så.
Alla är inte såna, men många är det.
Undrar varför?
Varför är det så svårt at ta sitt ansvar.
Att stå för det man gör, gjort eller vill göra.
Nä d ska ljugas och skyllas å halvsanningar.
Tär på en gammal man.......

Kram på er
#1 - - Jasmine:

Sovit gott inatt? :)
Ha det bra :)

#2 - - Anna:

Jobbigt med folk som utnytjar och inte gör rätt för sig. Jag önska att jag hade kunnat säga at jag hade låtit killen grejer stå ute men det skulle jag inte haft samvete till...
Man får bestämma sig för vilken linje man ska köra och "tvinga" sig att vara nöjd med det. Sen får man försöka lära sig att undvika dylika ting så gott man kan. Livet är inte lätt!
Hoppas du blir av med grejerna snart och att du får så mycket betalt som du vill ha utan allt för mycket tjafs.
Må gott!
Anna!

Till top