Men Coz....

2004 / Permalink / 4
...hur är det nu då?
Glömt?
Eller aldrig fattat?
Har tyvärr ett antal kamrater som testat "ett" glas.
En gubbe tog det 3 månader för, sedan var det begravning....han hade varit nykter i 16 år.
16 år är en ganks lång tid.
På behandlingshemmet var det en kille som hade bra föresatser.
Han tog några folköl, inom EN månad begravde hans mamma honom....tror det gick 3 veckor.
Min bäste kompis på behandlingshemmet, en riktigt trevlig kille.
Han valde repet.
Dessa tre, ett axplock dessvärre, kan jag endast minnas.
Med all respekt Coz.
DU vet fan inte vad du svamlar om.
Detta är ingen lek.
Detta är på riktigt.
Håller jag mig till AA slipper jag dingla i repet och min mamma besöka mig på kykogården.
Om jag mot förmodan skulle överleva min nästa fylla. Men har heligt svurit på att aldrig mer behöva ta mig ur, en av drivkrafterna i min nykterhet. Jag vet priset för mig om jag lyfter ETT glas.
Så kanske det blir för mig som för en annan vän, skulle svalka sig med en öl på en pub. 9 dagar senare hittade dom honom liggande i en gränd, nerkyld och uttorkad. Blev en vistelse på sjukhus.
Å för honom gick det bra.
Så är inte sådär jättesugen.
Är tacksam åt att jag imorse vaknade nykter, träffade sonen på arbetet och ska till en madam på middag.
Otroligt tacksam.
Är åxå tacksam för att det finns såna som du Coz, som påminner mig om alkoholens falskhet. Alkoholen kan få mig att tro, som du, att den inte skadar.
Mig skadar den.
Jag tål inte ETT glas.
Jag ska inte dricka.
Mitt beslut för mig är att inte dricka.
Hur andra gör lägger jag mig inte i.
Så är det bara.
Så är min verklighet.
Så är mina förutsättningar.
Att tro att jag på något enkelt sätt skulle slippa undan är bara att lura mig själv.
Har lurat mig själv tillräckligt i mitt liv.
Ska försöka att undvika det.
Ska försöka efter bästa förmåga att vara nykter hela dagen idag.

Kram Coz........åsså ni andra såklart.
Till top