Man tror....

2007 / Permalink / 1
...så mycket.
Innan jag lyckade hålla mig nykter några dagar, hade jag en föreställning om ett trist liv.
Ingen glädje, inget skratt.....egentligen ingenting.
Åsså e de precis tvärtom.
Nu känner jag glädje.
Vad e det för glädje med att vara helslirig på en fest?
Vad är det för värde att säga älskling....sluddrande?
Inget värde alls.
Trodde det var glädje.
Trodde att jag hade så roligt.
Man kan inte ha roligt utan sprit.
Jag har, vid en ärlig granskning aldrig haft kul MED alkohol.
HAr mest ställt till det.
Vaknade en gång i ett badkar, sönderslage och full i blod.
Vilken hit.
Det är roligt.
Eller då min dåvarande flickvän hade sytt en kostym till mig, skulle vara hennes gesällprov till skräddare. Blev lite stökigt och kostymen var full i blod....uppskattades sådär då hon skulle få betyg på den.
Ett glas öl i goda vänners lag.
En annan gång bad värden mig att gå hem, gillade inte det han fick en smäll och gömde sig under en säng.
Jag gick och la mig på soffan.
Arbetskamrat.
Är ju inget pinsamt på måndagen.
Trodde inte jag kunde ha kul utan sprit.
Blev portad på krogen.
Körde mc hem till en brud, somnade sittande i hallen, hittade hojen i en rabatt, inte ett endaste minne av att ha kört.
Roligt, spännande och framför allt givande liv.
Ville inte vara utan alkohol, hur skulle jag då kunna roa mig då?

Vet inte varför allt detta dök upp just nu, men det bara kom.
Va väl för att jag skrev om drömmen om att dricka igen i morse......där kom sanningen.......*ler*
Alkohol är nog bra, fast inte för mig.

Jaa, ibland undrar jag.
Hur fick jag det att gå ihop i hjärnan och inför mig själv?

Nä nu måste jag jobba lite....
Kram på er därute.
#1 - - coz:

Är det inte så att du också TROR att
du måste fortsätta att dricka om du tar en sup?
Vem har inbillat i dig det?
AA?
coz

Till top