Stressar.

2007 / Permalink / 3
Har mycket att göra.
Är ju springpojek numer....
Får göra det jag kan.
Kan inte göra så mycket.
Känns stressande att inte kunna göra något.

Den Ilskna kunden är däremot mitt problem.
Förunderligt hur en del människor bara ser en sida av myntet. Bortser från sina tillkortakommanden och inser inte att det alltid finns två sidor på ett  mynt.
Att det inte bara är att tycka och kraäva, det måste vara rimligt åxå.
Min leverantör har också pratat med kunden.
Leverantören har också han svårt att förstå kunden.
Ofta då det e problem med ngt så vill ju båda sidor hitta en lösning, komma till ett avslut.
Ingen vill väl hålla på å tvista om skae, båda sidor blir/är ju förlorare.
Ju segare tvist ju sämre för båda sidor.
Är ju mycket bättre att förlikas, jämka lite och komma överens.
Men denna kunden vill inte, kan inte, förstår inte.
Tror inte att han inser att han kan komma att förlora på att dra det till sin spets.
Har i alla fall skrivit ihop ett förlikningsförslag till honom.
När jag tittar på det så är jag nog lite väl snäll, men tänker som så att han tar det och vi fixar till grejerna och sedan är problemet löst.
Låter bra.
För det första tror jag inte att han tar det.
Tar han det så kommer jag ALDRIG att bli av med honom, han kommer att klaga och klanka i evighet.
Men men, känner att jag vill bemöta honom som jag skulle bemött en vanlig kund.

Är nykter idag.
Känns gott att vakna nykter.
Tänker alltför sällan på det.
Ska försöka att gotta mig lite emellanåt. Minnas hur det var. Minnas vad jag slipper idag.
Idag hade startat med spyor på toaletten, kanske lite vatten.
Inte iddats att tvätta mig ordentligt.
Förhoppningsvis åkt till något jobb.
Sedan hem, en 3 litare vin och öl, framför teven.
Somna som en gris i en hög i soffan.
Brrrrr....
Ska inte glömma hur det egentligen var.
Den där goa drinken på alptoppen, den som jag aldrig smakat, men tror att jag smakat, den gäller inte mig.

Nåväl, ska käka lite snart.....utan illamående. 
#1 - - Lillamej:

Hej vännen!
Läser och känner så starkt med dig. Jag minns också det helvete som en gång var mitt liv.
I dag är jag nykter, för min egen skull, med hjälp av AA och alla nya vänner som jag har fått!
Jag tycker att du gör rätt.
Jag skulle inte heller ha orkat/velat vara nykter utan AA.
Det är ingen hjärntvätt alls coz. Det är ett FÖRSLAG till steg som vi följer.
Förslag som jag tycker mycket om och som har förändrat mitt liv!
Hoppas du kära gamla fyllo, får en trevlig helg!
Kram!

#2 - - coz:

Poängen med en sån där suggetion(Hjärntvätt)
är just den att man inte själv märker den.
Ha det bra nu lilladu!
coz

#3 - - Mona:

Vad det är skönt med en rentvättad hjärna.

Till top