Är....

2007 / Permalink / 2
..egentligen ingen bra ide att svara såhär, men måste bara svara dig lite Cozzemannen.
Hjärntvättad eller ej.
Är ju så för mig att det gäller att ha bra dagar. Dagar som ger något.
Går jag på AA så mår jag bättre.
Varför skulle jag inte göra det?
Tänka själv..
Tänker aldeles ypperligt själv, har tänkt ut att jag inte klarar att vara nykter på egen hand.
Försökte under 11år att bli nykter med samma metod som du just nu använder.
Förnekelse, självbedrägeri och feghet.
Misslyckade lika kapitalt verenda jävla gång.
Höll mig som mest nykter i 10 dagar, det var August 1992.
Det var uppstarten på "min egna väg ur fyllan"
Har försökt otaliga gånger, med det mesta av korkade ideer för att bli nykter, men det enda som har hållit mig nykter är när jag regelbundet går på AA.
För mig är det livet att vara nykter.
Har ingen önskan om att få tillbaka mitt gamla liv.
Är, hoppas jag, klar med alkoholen....i alla fall för idag, å det e det som gäller för mig.
Men Coz....du verkar inte färdig med alkoholen,
Tror du att det fortfarande finns något i alkoholen som kan ge dig glädje eller något annat?
Fast vi vet båda två, att det enda det ger är mer ångest.........eller?
Men....är ok, alla får ju gå sin egen väg.
Försvarar AA av hela mitt hjärta då det är det enda som fungerat för mig.
Men som tur är så finns det massa olika sätt att bli nykter på, vilket man väljer spelar väl ingen roll. Det enda som spelar roll är att jag är nykter, inte promillefri, inga vita knogar, utan själv anser att växer i min nykterhet en dag i taget.
Har svårt att förstå dig Cozmannen. Lägga kraft för att racka ner på min nykterhet.
Har du själv en sån underbar nykterhet så gläds tillsammans med mig istället. Var positiv. Se att det finns fler vägar än din.
Fast egentligen tror ajg så här, om sanningen ska fram.
Hoppas att du kan läsa mellan raderna, men skriver för de som inte kan det lika bra som du.
Du mår skit och vill ösa ditt skitmående på mig.
Har inte en jävla aning om hur du ska komma ur Kung Alkohols strupgrepp på dig.

 
#1 - - coz:

Om du inte har föjlt med så vill jag bara säga att
jag aldrig tagit en sup i hela mitt liv.
Och jag hackar inte på dig.
Jag hackar på AA som tagit alla mina kompisar
ifrån mig med sitt skitsnack!
Kolla lite hörrö!
Hur mycket sanning hittar du på min blogg?
Och du som går på AA borde ju veta att du inte
skall ge dig in i ordväxling med folk.
Det står ju för fan i stora boken!
Det är inte bra för ditt blodtryck.
Eller din nykterhet.
Zaaikt!
coz

#2 - - coz:

Ps.
Jag tror att du är en riktig s.......el som
aldrig kommer att kunna ta kritik från någon.
Inte heller har du nånsin lyssnat på nån annan
än förträfflige dig.
Ömsesidigt?
coz

Till top