Härliga tider.

2007 / Permalink / 1
För några dagar sedan pratade vi med varandra.....jag o E
Det var länge sedan sist.
Vad lätt det är att livet bara åker förbi.
att inte uppfatta det som är viktigt.
att vara kritisk mot andra.
att inte se eller höra.
att det bara rullar på.
Viktigt att stanna upp.
att se och lyssna.

På firman har det nu blivit tillökning.
Har anställt en kille.
Denna gång försöker vi med en lite äldre kille.
De som vi försökt med innan har varit lovande och inget mer.
Denna kille är kunnig.
Vet hur saker och ting ska vara.
Kan mer än jag.
En kille som borde funka.
Är så viktigt att få kontinuitet.
Någon som lägger manken till.
Nu känns det som om denna pusselbit äntligen kommit på plats.
Jag sonen och den nya.
ett vinnande konsept.

1.a Aug skall vi flytta till större lokaler.
Det skall bli roligt.
Ett steg i rätt riktning.
Kommer at hamna i lite bättre läge och kommer att få med mig lite grejer från den tidigare ägaren,
Har köpt delar av hans lager.
Nu kommer vi att få en riktig butik.
Ett ställe som vi inte växer ur på några år.
Den nya kille och sonen kommer att få fria händer och skapa deras arbetsplatser precis så som dom vill att det skall vara. Tänker inte lägga mig i och peta med mina feta prinskorvsfingrar där.
ska släppa taget och låt dom fixa bäst dom vill.
Skaffa det dom vill ha, se till att dom blir nöjda med sina arbetsplatser.
Se till att dom blir kvar.
Se till att kunderna känner igen oss och att vi framledes ska uppfattas som proffsiga och kunniga.
Tror på det där med kunnighet.
Tror på att luta sig mot kunskap och noggrannhet, i alla fall i längden.
Vinsterna kommer inte direkt med denna syn, men förhoppningsvis så kommer det längre fram.
#1 - - coz:

Är det där något försvar du lagt dig till med,
det där med att BARA prata om butiken och inte om
hur du egentligen mår?
cozmo

Till top