Vikten....

2006 / Permalink / 1
.....går åt fel håll.
Är som förgjort att bli av med lite ister.
Hade tänkt gå ner, inte upp i vikt.
Kanske e fel på vågen......så är det nog......

Blev smärtsamt påmind om det där med återfall då jag läser kommentarerna. INte roligt.
Men visst är det väl så att det är mindre jobbigt att låta bli att ta ett återfall. Men svinet ska inte inte ha det bra ....ska lida.
Känner igen exakt samma sak med viktnedgången som när jag drack.
PÅ något vis sak ett svin som jag inte tro att jag ska må bra och ha komfortabel vikt och må bra. Nä svin som jag ska må skit.
Gör allt för att inte gå ner i vikt. Äter feta ostar och ligger framfrö teven.
Skumt.
Men exakt så var det innan jag förmådde mig att hålla upp med dmitt drickande.
Kunde/ville liksom inte ge mig den vinsten att bli nykter, exakt som nu då jag liksom inte vill ge mig förmånen att gå ner i vikt.
Att gå ner i vikt e ju egentligen ganska enkelt, gör av med mer energi än jag stoppar i mig, men si det går inte alls det. Har det där strafftänkandet mot mig själv kvar.
Maten har åxå blivit någon form av tröst.
Eller mat, käkar ju mest ostmackor, mycke ost åsså mjölk.
MIssbrukar det istället..........*ler*
Får väl vända det till något positivt, ställer ju inte till så mycket elende efter 2 glas mjölk och en hönökaka.......

Blev också illa påmind om det där med Gbgvarvet.
Tror att det nog inte blir något gbg varv.
Uppdraget kom ivägen.
Förstår nu också mer varför det var så svårt att bryta mitt missbruk.
Trycket på jobbet just nu är ganska stort.
Orken tryter och energin, den positiva energin falnar sakta av. Lakas ur.
Nu vet jag att det är temporärt och att jag snart kommer att återuppta mitt goda leverne, men innan hade jag bara denna typen av jobb.
Pallade nog inte trycket.
Drack för att orka och orkade inte för att jag drack.
Mitt sociala liv just nu är obefintligt.
Orken finns inte.
Fast har ju egentligen inte mycket till socialt liv, men social ork då......
Ska göra något positivt i helgen och försöka intala mig att jag är värd att må bra och "får" gå ner i vikt.
Kram på er där ute
#1 - - Lasse:

ja jösses, vi har mkt gemensamt, intressant att läsa om din tankar om vikten. När jag var nykter var det som faan att någon inte ville att jag skulle minska i vikt heller, stoppade i mig läsk och choklad och nötter på ett alkolistiskt sätt. Nu är min tanke att jag skiter i vad jag vill, jag gör det jag ska i stället.
Jag tror inte heller vi ses på varvet, men varför inte nästa år? Ska plocka ut motorcykeln på fredag, så livet känns inte helt hopplöst. Åker gärna framåt våren åt dina trakter, så om jag är nykter skulle det vara kul att träffas. Vi behöver säkert båda lite social tillförsel.
men det blir en annan historia, nu ska min burk med antabus fram. Så kan det också bli, och det får bli OK det med.
kram
Lasse
L

Till top