Träningsvärken....

2006 / Permalink / 1
...molvärker.
Va väldigt va massa otränat dökött kan värka då.......
Har i alla fall börjat mer handgripligt med flygningen nu, men längtar till att få börja flyga på egen hand.
I går fick vi hjälp av en tjej som flygit lite innan, men med ungdomens erfarenhet och nybörjarens totala kunskaper så blev det mest galet det hon hjälpte mig med.
Men min numer totala ödmjukhet gjorde att jag ödmjukt gjorde som hon sa tills hon själv insåg att det nog var bättre att vi tränade på det som vi skulle och som vår utbildare sagt.
Utan att jag pikade. glirade. hånade, ironiserade eller annat korkat vanligt beteende.
Kändes ganska bra faktiskt.
Men hu vad det biter i i mina gamla krigsskador.
Har riktigt ont i ena knät, men det tänker jag bara skita i, låtsas om att det inte finns, men inte så lätt när jag går som en gammal gubbe just nu, haltar.
Måste bli lättare i kroppen.
Ska bli lättare i kroppen.
Men tar det lite lugnt, får försöka att ta det på lite sikt.
Lite roligare nu då jag kan på egen hand ge mig ut och öva, känner mig hyfsat säker på de saker som jag ska öva på nu. Så nu blir det att hitta bra ställen och vara på och öva.

Kollade hockeyn. Låg i soffan och tänkte på visningen av huset till helgen.
Känns lite att folk ska komma hem och kritiskt granska vårt boende. Tycka saker.
Bedöma huset, bedömma oss känns det som.
Vi får betyg på det genom bud på huset.
Ingen trevllig aktivitet.
Bra att låta någon annan sköta detta.
Skulle nog själv ha lätt för att bli lite irriterad.

Har klart för mig i skallen hur det skulle kunna se ut med den nya butiken nu.
Har låtit det ligga till sig lite i huvet.
Har ett förslag, en linje som jag kommer att prata för då vi har vårt möte inom kort.
Verkar vara en realistisk plan.
Enda orosmålnet är att ju fler vi bli ju fler viljor att ta hänsyn till, men jag skall försöka vara lite i bakgrunden, inte vara så framträdande, hålla mig på min kant och släppa taget, låta dom andra ta sina beslut och själva ta konsekvenserna, på gott och ont.
Men visst jag har lite att tillföra, har faktiskt klarat min butik nu i snart 3 år, men skall försöka att tona ner mig lite. tror att det är det bästa för samarbetet.
Men med dessa personer borde det funka.
Ingen är speciellt girig, vad jag vet i alla fall, och utan girighet så brukar det funka.
den största faran med sånt här när man blir fler är girigheten.
Någon vill tjäna enkla pengar snabbt.
Finns inga enkla pengar för oss.
Vi kommer att få arbeta för de pengar vi ska ha.
Men tror att samtliga är medvetna om det.
Har ju dessutom haft ihop det ekonomiskt med D innan så där är det inga problem.
Å känner jag D rätt så kommer han och jag att kunna övertyga H om att vår väg är bra, om han nu mot förmodan skulle ha någon dold girighetstalang. Sonen är heller inget problem då han ännu några år kommer att vara med och lära.
Så det verkar kunna fungera detta.
Tror att det är rätt personer och rätt tid.
Nästan för enkelt.........

I natt kom E hem.
Hon var också fulli träningsvärk, men verkar nöjd och har fått lite energi tillfört.
Bra...
#1 - - Mona:

Roligt att läsa ditt inlägg. Det verkar som om Du har bra flyt just nu. Och Du resonerar så klokt på alla sätt. Med den inställningen kommer det att gå jättebra för dig. Kul att sonen är intresserad av att vara med, det måste ju kännas extra bra att ha honom med. Lycka till med alltsammans.

Till top