Får väl....

2006 / Permalink / 0
...inte vara sämre man än att ändra lite på viktkurvan.
Det va ju helt hopplöst att låta bli dom goda ostarna i helgen.
Jag och E va ute och käkade panerad ost och stekt potatis.
Va inte vad min viktkurva hade tänkt.
Men skriver om den nu, ids inte ha dåligt samvete för detta.
På krogen var det mycket foklk. Mysigt att gå ut och äta. En äldre snubbe gled ner i stolen bredvid.
Riktigt småbladig.
Ensam, småfull och gammal.
Ingen avundsvärd situation.
E tyckte att när vi kommer upp i den åldern så kan jag börja dricka vin ihop med henne, varje dag.....
Låter inte som en framtid jag tänkt mig.
Flyger hellre fysiskt än psykiskt.....
Som det  känns i dag så blir jag ingen vintutande gubbe med hängbuk, utan en viril gubbe som sprätter omkring och irriterar folk med massa onödigt vetande.

Polaren ringde nu på morgonen.
Va trött på å jobba.
Vem faan e inte det då???
Pratade med honom en god stund.
Vi pratade om att göra något i sommar. Ta hojarna och dra ut lite.

I helgen började jag på utbildning i paragliding.
Häftigt.
Å som den alkis jag naturligtvis e så tjackade jag upp mig på en utrustning.
Så nu är jag ägare av en flygutrustning.
Fast har inte flygit en meter än........
Men har gjort all teori och ska flyga nästa helg.
Sak bli roligt.
E är måttligt impad av mitt tilltag, fast hon är ju inte flygare som jag och numer talar jag en flygares språk.
Va massa grejer det e att tänka på innan man kan flyga då.
Teori som värsta utbildningen.
Meterologi är inte min starkaste sida.
Har aldrig tänkt på att det finns olika moln. Cumulus och Nimbus å såna. Trodde det va båtar......

På Onsdag kommer mäklare och tar bilder på huset, igår kväll möblerade vi upp huset så det ser lite mysigt ut.
Lite vemodigt är det allt. Vi har ett jättefint hus.
Fast inte för oss.
Vi ska inte bo så.
Får se hur vi löser boendet framledes, men det ska väl ordna sig.
Vet inte var och hur vi vill bo.
Så det får bli på loftet på firman ett tag, till vi bestämt jur vi vill bo.

Idag kommer sonen hem från USA.
Han har massor att göra på jobbet, så hoppas att han nu är utvilad och alert. Det har börjat bli säsong nu och arbetsintensiteten har ökat dramatiskt.
Websidan är dock inte riktigt klar än, men vi jobbar på det.

Till top