Ensamheten....

2006 / Permalink / 2
....är monumental.
Har blivit otroligt isolerad.
Har inte tänkt på det så mycket, men ibland blir det så påtagligt.
Har bara E och sonen.......ja å hunden såklart.
Men har nog gömt mig bakom hunden.
Dom veckor E är hos mig är också enkal att överse med.
Men sanningen är att mitt sociala liv är noll.
Mitt sociala skyddsnät obefintligt.
Har tänkt på det sedan jag låg hemma och var sjuk några dagar.
Ingen ringer längre till mig privat.
Har inte gjort något socialt med någon på över ett år.
Bara arbete, firman och planer för framtiden som upptar min tid.
Är inte bra.
Vad är något värt om priset är total isolering?
När jag söp isolerade jag mig, ville, måste var ifred då.
Nu klarar jag inte att bryta min isolering.
Vet inte hur man gör.
Vet inte vad man gör.
I det hela ingår också att jag bor så isolerat.
Vore enklare att bo i närhet till saker och ting.
Om inte annat AA möten.
Kände mig mer delaktig i livet då AA möten var min vardag.
Gemenskapen i grupperna.
Men utan AA har jag ingenting.
Måste bryta detta på något sätt.

Vikten rasar, vägde in mig idag på 97,9 kg.
Bättre än 100,4.
Positivit.
Har beslutat mig för att min vikt skall vara livsbejakande. Ska se till att komma ner i rätt vikt.
Fast en sak förundrar mig.
Pratar ju lite om detta på jobbet och ALLA kommenterar om att hur viktigt det är att få i sig näring, att äta rätt osv...
Mitt problem är inte att INTE äta, mitt problem är att jag äter för mycket.
Har mycket svårt att se att jag skulle löpa någon risk med att leva lite på reserverna.
Är väl någon missriktad välmening antar jag.
Har listat ut att grötfrukost och sedan dricker jag juicer resten av dagen är ett vinnande konsept.
Är inte det minsta hungrig.
Får i mig all näring som jag kan tänkas behöva.
Och är jag hungrig på kvällen så äter jag lite fil och fruktbitar.
Helt ok.

Kanske är det så att jag omedvetet har tröstätit en hel del.
Känt mig lite ensam och sitter framför tv och kåkar mackor och mjölk.
Håller ju inte ett endaste dugg.
Så egentligen har jag bara börja äta rätt och riktigt.

Tror också att jag nog skall fokusera mer på min fritid.
Skaffa en fritid.
Se till att göra uppbyggliga saker ihop med andra människor.
Tror att det är bra för mig.
Tror att flytten till stan, oavsett ny butik eller ej, kommer att göra mitt liv bättre.
#1 - - amandine:

tack, för att du delar med dig....

#2 - - Micke:

Är ju själv inte den mest sociala människan på denna jord, faktum är att jag har tankar på att börja gå på aa och na igen, kanske jag hittar den där gemenskapen då som jag inte hittade förr innan jag slutade gå....Lycka till med vikten.

Till top