Igår...

2007 / Permalink / 1
...såg jag den feta grisen.
Gled förbi honom i cabben.
Hoppas att han såg mig och att det retade honom.
Pratade med en annan AA vän som umgåtts i den feta grisens umgänge ett tag.
Den Feta Grisen har nu blåst en brud på hus och hem.
Trevlig kille.....
Ska inte lägga mig i men fick frågan om vad det var för en konstig prick.
sa precis min åsikt om honom.
Ja jag vet, ska inte vara bitter och inåtvänd....
Men den grisen är batra för mycket för min ödmjukhet....idag.
Ska öva och bli bättre.......

På AA mötet igår pratade vi om det 5:e steget.
Att erkänna sina sina fel och brister inför sig själv, sin högre makt och en medmänniska.
Det var många bra delningar runt bordet.
¨Många som har tagit med sig sitt dåliga mående in i nykterheten.
För min egen del känns det mer och mer som att jag försonats med mitt tidigare liv. Accdepterat det.
Tänker inte så ofta på det alls längre.
Vet hur läget är, accepterat det och försöker gå vidare.
Visst, ibland påminns jag om saker som får mig att rodna, blir så pinsamt så det gör ont i kroppen. Men oftast tar jag det ganska lugnt, vet att det var då och nu är nu.
Har nästan från dag 1 accepterat läget. Att det varit som det varit.
Det som kan reta mig är mer att jag söp i så många år....jävla onödigt gjort. Kunde lagt av då jag fyllde 30, men nädå skulle dumsupa i 10 år till.
Hade besparat mig massor, men så enkelt ska det väl inte vara.
Fast är glad att jag inte var 50 då jag stapplade in på AA.
Trots allt har jag ju några bra år framför mig ännu, hinner med att göra saker.
OM jag håller mig nykter så finns det ju chans att skapa ett riktigt liv.


Hoppas på flygning idag.
Vore inte mer än rätt att det funkar idag......*ler*.....
#1 - - Micke:

Grisar finns det gott om, tror inte att man måste förlåta o glömma allt, bara man inte går omkring o ältar det så att man själv mår dåligt, det är enligt mig vad det handlar om!
Ha de gött där uppe i skyn!

Till top