Solen skiner in genom fönstret

2007 / Permalink / 1

....fast det är nog inte så varmt ute. Sitter framför min burk. Har jobbat några veckor nu och börjar bli lite van att sitta framför burken, det va lite jobbigt i början. Svårt att komma ihåg och jag var riktigt ringrostig.
Men nu börjar det släppa.
Har dock ganska svårt att koncentrera mig riktigt på detta jobb.
Har så mycket på firman, sonen jobbar på och denna månad verkar gå med vinst.
Fast har sålt halva firman, ,till en gammal arbetskompis.
Gav honom ett erbjudande han inte kunde tacka nej till.
Har ju som ni vet haft ögonen på en annan firma i samma bransch i över ett år.
Nu har jag nästan gjort klar affären.
Vi är överens m pris och hur övertagandet skall gå till i stora drag.
Banken är jag dock inte klar med, men har frågat innan och då skulle det inte vara några problem.
Har nästan kravlat fram hela handpenningen, fast det fattas några hundra tusen än.....
men har klart för mig hur dessa pengar skall kunna ordnas.
Tänk vad lätt det måste vara för människor som har pengar, slippa bocka, buga, gräva, sälja andelar, belåna, sälja saker, sälja hus, sälja bil, belåna osv.
Nu blir jag huslös igen.......*ler*
Ska bo lite spartansk, fast med toa och dusch och kök å så, inte så illa som jag bodde då jag söp.
Men lite trångt, bara ett rum.
I fastigeheten som ingår  går det att bygga om vinden till en hur fräck och stor lägehet som helst. Skulle vilja bygga en sån där lägenhet som jag ofta sett i amerikanska filmer, med öppen planlösning. Fräckt.
Får väl se hur det blir med det.

Igår var jag och E ganska oöverens.
Hon ville vara skriven som hälftenägare på allt, firma och hus.
Jag ville inte.
Det tog oss en bra stund, men ibland ganska låg debattnivå, innan vi slutligen kom överens.
Tror att vi hittade en bra lösning till slut.
Sonen kommer också att bli delägare i rörelsen.
Blir en stor rörelse. KOmmer att vara 8 st totalt.
Mig, e, sonen och gamla polaren inräknade.
Allt är inte riktigt klart än, men det är nära nu att mina planer går i lås.
tror att det kommer att bli lite enklare framledes. Kommer att bli mer övergripande chef, behöver inte som nu, springa på varenda grej själv, utan kommer att få lite hjälp.
Men det är väl som vanligt, sopning, städning och allt trist får jag nog fortfarande göra.
Dom lätta lite roligare jobben brukar ju bli gjorda........
Men kommer att finna mig i min roll utan att gny, vet ju själv hur det är att jobba för ngn, gör ju injte så mycket mer än det som man ska. Kan ju inte begära av andra att göra massa saker....å då helst gratis utanför arbetstid......*ler*
Får nog finna mig i att vara där på kvällarna och fixa....
Men kommer att gilla det.

På det nya stället kommer det att finnas ypperliga stigar och cykelvägar att gå på med hunden. det ser jag fram emot att ha olika vägar att välja på våra promenader. Kan tom sätta på mig rollerblades och låta vovven dra mig. Eller ta cykeln, eller jogga, eller varför inte bara gå sm vanligt folk......
Har idag stor framtidstro och livsglädje.

Har inte varit på AA på över en vecka nu, vet att jag leker med elden, ska gå på söndag.
Kram på alla därute som ids läsa
Vi hörs snart igen.

#1 - - Micke:

Som jag skrivit förut (tror jag) HÅLLER PÅ DIG... ha det skönt i nykterheten, det har jag...

Till top