En bland andra....

2007 / Permalink / 1
...är jag nu.
Sitter med runt fikabordet och ingen varken ser eller vet något om att jag numer är nykter.
Ingen vet något om min kamp.
Alla pratar som vanligt inför helgen, om pubar whiskysorter och drinkar.
Säger inte så mycket, men moltiger inget hellr.
Det skall bli after work.
Öl och fest.
Visst säger jag, vad roligt.
Ingen vet att jag inte kommer att komma med.
Jag slipper vara med.
Slipper att stå i baren till sista man, ragla hem och vakna som ett as.
Slipper skakande ta mig till kylen och hälla i mig återställaren.
Slipper komma, om jag kommer alls, på Måndagen skakig och dan....
Jag slipper i alla fall denna helg.

Istället för denna tilldragelse väljer jag att åka och hälsa på hunden.
Har en bit att åka. Sonen vill låna huset ihop med sin flickvän.
Kommer på att jag bara åker så långt jag vill på fredagen, stannar när jag blir lite seg och nattar över på hotell.
Faan vad billigt det är med hotell, tänk vad jag sparar pengar.
Kostade bara 790:-
En afterwork hade kostat betydligt mer.
Dessutom ingår frukost.
På lördagen åker jag efter frukost, å vilken frukost sen.
Härligt mätt och glad och har inte många mil kvar hem till mamma och pappa.
Hunden blir överlycklig av att se mig. Hoppar in i bilen och vill åka direkt.
Men han lugnar och blir som vanlig ganska snart.
Lägger sig och sover.
En skön helg hos mina föräldrar

Härligt att slippa.
En förmån att slippa.
Är tacksam att jag, mitt jävla råfyllo, har fått valet.
valet att välja. att kunna välja något annat än den förbannade alkoholen.

Att det sen snöar är ju bara grädde på moset.

Kram på er därute
#1 - - Micke:

Det är ganska gott att veta att man kommer att må så jäddra mycket bättre än de som går ut på den där after worken.
I är jag nykter, så även i morgon och förhoppningsvis resten av mitt liv.
Min drogpersonlighet står där borta vid horisonten och försöker locka mig till sig, men jag bara står här och flinar, lycklig över att slippa se gamle D.P på nära håll nån mer gång....
Du och jag har förmånen att kunna välja rätt, vi är nyktra och glada...... tjohej.. Ha de gott..!

Till top