Ibland.....

2006 / Permalink / 1
...slår minnena mig som en slägga.
Kan sitta i bilen och lyssna på radio....åsså plötsligt kommer det bara.
Något pinsamt, som får mig att rodna inför mig själv.
Igår kom det ett minne som jag hade hoppats raderats eller nåt, men icke.
Va på mc träff.
En vakt ville inte släppa in mig.
Stod och tjafsade lite med honom.
Helt plötsligt så nyper jag honom i näsan.
Stenhårt.
Tilltaget uppskattas inte sådär jättemycket.
Kommer några bastanta gossar och ställer sig emellan, lite lagom diskret sådär.
Själv vill jag mest få ur mig irritationen och hånar den nu näsömme vakten efter bästa förmåga.
Vill ha igång honom.
Har ingen aning om varför dom inte helt enkelt bara kastade ut mig på gräsmattan, men det gjorde dom inte.
Kan i och för sig bero på att vakten, med den nu röda mulen, var obotligt korkad. Han hade, fick jag veta senare, dragit på sig fler än jag under kvällen.
Å massa andra anledningar för att rättfärdiga mitt handlande.
Blir så pinsamt påmind om hur jävla meningslöst allt va då jag drack.
Att dra igång saker för ingenting. Stolthet. Ingen ska säga till mig....osv
Rodnar.

Ska försöka att lägga denna pinsamma handling till handlingarna nu. KAnske slipper jag tänka mer på detta då jag nu skrivit om det........brrrr.......tänk vad mycket mer pinsamma saker som ska poppa upp......

Många i AA vittnar om just detta, att det flera år efter poppar upp saker som egentligen är glömda och arkiverade för länge sedan.
Kanske är det sant som dom säger:
Man får inte mer än man tål, men allt kommer i sinom tid.
#1 - - Micke:

Ofta kan det vara en gammal känsla som kommer, man behöver inte ens komma ihåg något speciellt, känslan kommer som ett brev på posten varpå man rycker till av ett obeskrivbart obehag...
Men man får stå ut, det ingår i paketet.. Ha de gott

Till top