I går ....

2006 / Permalink / 1
....på jobbet, kom en kille med ett problem till mig.
Det var om hur en mätmaskin egentligen mäter utifrån olika utgångspunkter.
Det stämde inte.
La fram problemet för mig.
Undrade hur han kunde göra det. Trodde han att jag redde detta?
Borde väl egentligen bli smickrad över att en sån kille kommer till och tror att jag skulle kunna tillföra något. Killen är inte direkt tappad bakom en vagn.
Tittade på problemet, fattade absolut ingenting.
Förstod ju vad han sa, men fattade inte.
satte mig framför burken med infon jag fått och började klura.
Till slut insåg jag problemet, det var så långt jag kunde.
Kunde bara bekräfta att det finns ett problem och på ett tydligt sätt åskådliggöra det i burken.
Han var jättenöjd och tackade så mycket för hjälpen.
Ibland har man tur..........
#1 - - coz:

Det är inte tur.
Det är din högre makt som älskar dig.
Hej.
Ps.
Har du inte märkt det?

Till top