Att tillfriskna.......

2006 / Permalink / 0
.....tar sin tid.
Det är en befrielse att inse att jag håller på att tillfriskna.
Är i en process.
Mina felsteg är lättare att acceptera då jag inser att jag håller på att tillfriskna.
Enklare att ta felstegen med ro.
Att gå vidare. MInnas felsteget.
Lära av det, gå vidare.
Skön livsfilosofi.
Har inget krav att leva upp till, mer än att inte gå bakåt i utvecklingen.
Utvecklas.
Att utvecklas tar tid.
Tar tid att förändras.
Tar kraft att förändras.
Ger livsglädje att förändras till det bättre, om än i bland i minimala steg, så ändå lite bättre än igår.
Slår mig att jag trodde det skulle vara annorlunda att vara nykter.
Trodde det skulle vara jobbigt.
Men det är befriande.
Trots att AA mötena glesat ur, så håller min linje mig nykter.
Status Quo i utvecklingen kanske, men inga större baksteg.

Visst märker att mitt humör ibland gungar lite, men in te mer än att det går att åtgärda. Tar det lugnare.
Till top