Uppe i det blå!

2007 / Permalink / 2

Nu har jag flygit.
Som en fågelunge vinglade ut i det blå.
Landade som en sköldpadda.
Självklart fanns där flinka gossar som förevigade denna landning.
Lyckade även bli påflugen av en annan hugad flygelev.
E var åskådare och fick ett och annat gott skratt.
Andra dagens flygniong gick mycke bättre.
Startade enligt tänkt plan, landade som man ska, på fötterna.
Har nu flugit ca 15 flyg och börjar så sakta fatta hur det funkar.
Vad roligt det är.
Beställde en resa med flyg till Azorerna.
Ska öva som bara faan innan så att jag kan flyga mycket där.
E är sugen på att åka med på en flygresa, vi funderar på att fira 95 års dagen i Turkiet.
Hon fyller 50, jag fyller 45.
Vore ju häftigt att fira detta med en flygresa.
I turkiet startar men på över 2000 meters höjd.
Flyger i 30 minuter och landar på beachen.
sämre kan man väl ha det.
E säger att hon vill ligga och gassa i solen och vänta in oss då vi landar.
Ska se om vi kan få loss lite lovor så det funkar ekonomiskt.

Känns skönt med nykterheten nu.
Är ingen affär längre.
Är ett vanligt stadie.
Är så länge sedan jag drack nu att jag inte längre har suget efter öäl då äter pizza.
Inte längre sugen framför teven.
Längtar efter en cola då jag är syndasugen.
Är väl så.
Någon har sagt att det tar två år att lära om sig när det gäller allt intag.
Å nu har det ju gått några år.
Har väl kanske programerat om mig, i alla fall vad jag är sugen på.
Äer åxå skönt att vara åter på AA.
Kändes gott att komma hem igen.
Har varit lite vilsen utan AA.
Tryggheten i gruppen betyder mycket för mig.
Får en annan ödmjukhet då jag är aktuiv i AA. Blir lätt lite kaxigare och mitt gamla beteende blir med framträdande utan AA. Men bara efter ett enda möte blir jag påmind och korrigerar mitt agerande lite.
känns bra.
Men det bevisar åxå att jag fortfarande soch framledes behöver AA.
Är bara att acceptera.
Så är det nu och i framtiden.
Undrar om dom har AA på Azorerna?
Vore häftigt att gå på AA möte där......

#1 - - Mona:

Du kan beställa en lista från AA:s huvudkontor med möten utomlands. Då vet Du i förväg om det finns möten på Azorerna.

#2 - - Micke:

Bara att kunna åka spårvagn genom stan utan att få tanken att hoppa av vid nåt bolag, ja det är underbart!

Till top