Hipp...

2006 / Permalink / 3
...hipp.....hurra.
Idag är det 4 år.
Det här med årsdagar är lite speciellt.
på ett sätt är det trevligt.
Men å andra sidan sidan.....
Blir så påtagligt att jag supit bort så stor del av mitt liv.
Blir lite sur i själen på mig själv.
Hur jävla svårt kunde det vara att fatta att jag inte skulle dricka.
Hade ju problem med spriten seddan så ångt jag kan minnas.
Men dricka det skullel jag till allt var slut och det bara fanns ett enda val kvar, ja eller två då om ser det så.
Allt var slut uppätet och borta, kvar fanns bara ångesten och illamåendet, isoleringen osv.
Det kan störa mig att jag faan inte fattade tidigare.
Men men men , det kunde ju vara så att jag hade supit i 10 år til å då ahde det varit värre.
en anna sak som börjar bli påtaglig är åldeer, år inte direkt purfärsk längre.
Men idag skiter jag i allt det där.
Vaknade ju nykter och sansad.
Solen skiner.
Ska på AA möte ikväll.
Förhoppningsvis så får jag ett besked om att flytta firman till en bättre lokal idag.
Så ska fokusera på det.
Det där med firande eller ångest för en särskild dag, nä inte något för mig.
En vanlig dag som alla andra, då kanske det funkar även idag.
Kram På Er där ute
#1 - - Micke:

Grattis på dig!!hurra hurra hurra.!!

#2 - - Mona:

Grattis på 4-årsdagen. Gläd dig över det Du har idag och bry dig inte om att gräma dig över det som varit. Sjukdomsbegreppet är bra där, "jag rår inte för att jag var sjuk, jag är glad att jag till sist kom till insikt och tog ansvar för min sjukdom". Du kan ha väldigt många bra år kvar. Själv blev jag nykter när jag var 51 år och har nu varit nykter drygt 18 år och det är jag tacksam för.

#3 - - Jörgen:

Jättegrattis, (om än lite i efterskott). :o)

Till top