Ur minnesbanken

2006 / Permalink / 0
året är -92.
Jobbar som fartygsvärd på en känd båtrutt.
Massa folk.
Gör 19 resor på 21 dagar.
Massa brudar massa drick.
Är inte nykter en enda timme.
Träffar 2 tjejer, en tjej på vardera vakten, när den ena är iland jobbar jag med den andra.
Perfekt upplägg.
Behöver aldrig tänka på att ragga, utan bara glida med.
De sista dagarna börjar hjärnan ge upp, blir mjukare och mjukare i huvet.
Har ett dygn hemma inför sista resorna.
Detta dygn skulle vara skönt att sova, men tar hem en av brudarna och vi dricker och knullar oavbrutet istället.
När båten lämnar kaj för de sista dagarna är jag så mosig och slut i kroppen att jag bara intre fattar att ingen reagerar.
Fast mina kolleger är ganska förtjusta i barerna också.
Går med vaktchefen på en runda, i varje bar stannar vi till och får en fernet.
Efter mitt pass går vi iland, har då jobbat i 20 timmar, går på pub och jag köper med mig ett lock öl.
Slocknar i brudens säng.
vaknar nerpissad
Hon tycker att det är lite udda.
Men jag förnekar alltihop och säger att jag nog svettats lite för mycket bara......
Tar en öl och glömmer det.
Vet inte vad hon egentligen tyckte eller sa, lyssande inte så noga.
Av någon outgrundlig anledning så upphör min anställning på denna båt. Dom väljer en annan kille.
Mönstar av.
Det är sommar, sol och baksmälla.
En helvetisk baksmälla i högsommarvärme.
Måste ju nyktra till nu.
Tar baksmällan hemma, själv.
Begåvat..........men inser inte hur sjuk jag faktiskt är.
Vaknar upp några dagar senare och bestämmer mig.
Ska ALDRIG mer dricka.
Kastar alla ölglas, hade en ölglassamling med över 100 olika sorters glas.
Häller ur all sprit i slasken.
vad skönt.
Aldrig mer alkohol.
Efter 10dagar drack jag igen.
Skulle ta 5år innan jag försökte mig på att bli nykter nästa gång.
Då kommer klockan att stå på -97, fast den lilla episoden tar vi en annan dag.

Kram på er där ute i regnet....
Till top