Orken tryter

2006 / Permalink / 0
Känner mig så trött.
Är sliten efter denna långa period på tårna.
Känner mest för att ligga hemma på soffan och äta chokladpraliner.
Men segar mig till jobbet.
Gaisten har lagt sig.
I helgen skall vi åka till köpenhamn, till en leverantör.
Bo på hotell.
Ha det bra.
Men egentligen vill jag vara kvar hemma.
Spika på garaget.
Eller vaxa bilen, eller vad som helst.
Men visst är det mysigt att komma ut, komma iväg, bryta trenden, se något annat.
Men exakt hur mysig är Köpenhamn i December.
Förra året snögloppade det hela tiden, vi försökte promenera lite i stan, men frös som hundar.
Ska ha med mig bättre kläder i år......

Sonen arbetar på och verkar nöjd med att göra det. Det är härligt att se honom nu. För bara ett halvår sedan fick jag ringa och väcka honom varje dag, men nu är han på tå.
Det känns så roligt med honom.
Han verkar intreserad och kommer nog att vara kvar ett tag.
Det är skönt.

Med E vet jag inte hur det e egentligen.
Hon är ganska avtrubbad, verkar lite borta. Går omkring som i en vacuum.
Men hon kommer nog igen. Fast faan vet.
nu ska hon ju öka arbetsdosen efter jul.
Hion ser ut som ett utsketet plommon redan nu, så.....
Men det ska jag försöka släppa, det är faktiskt hennes ansvar att se om sig själv.
Jag har sagt vad jag tycket, mer verkar det inte som jag kan göra för dagen. 
Till top