Livet är som en påse....

2006 / Permalink / 1
...tomt och innehållslöst, om man inte fyller det med någe.
Har fyllt helgen med att ligga i soffan.
Nykter men sjuk.
E va i tyskland med en kompis, skulle på någon sminkvisning.
Trist att inte kunna ta tillvara på mina lediga dagar.
Igår var det släktkalas, men jag valde att ligaa kvar i soffan.

Ibland känns nykterheten meningslös,, spelar det egentligen någon roll?
Jag har inte mycket roligare nu än då jag söp, visst mår lite bättre men det där härliga livet lyser med sin frånvaro. Är mycket slit.
Har mycket krav på mig. Ska sköta firma, hund, mat, hus, bilar, se till att sonen gör det han ska osv.
Tycker ibland att hela skiten kan kvitta.
Tittade på tv, Planeten.
Tog mig lite. I det stora hela är det inte så bra. Men även i det lilla är det inte perfekt. Vi människor bryr oss väldans dåligt om varandra. Ingen har tid med något. Alla yrar runt och jagar sin lycka.
Sin lycka. Lyckan att kunna konsumera lite till.
Eller är det så att jag har kommit på avvägar och inte lyckas komma med i den allmänna gemenskapen.
Kanske är det så det är. Får hoppas det i alla fall. Att det är jag som är avfälling och inte kommer med, för om det är så torftigt som jag upplever det, då är det ju lite illa. Är det då någon idé att slita med denna nykterhet?
Oavsett vad som händer så skall jag vara nykter.
Ska jag?
Om livet är meningslöst, vare sig med eller utan sprit.
Ja det ska jag, kan vara meningslös nykter lika gärna som packad, men det jag menar är att jag trodde nog att livet som nykter skulle vara lite mer givande. Lite mer nyanserat, känna dom små dofterna, se dom små nyanserna, upptäcka nya saker.
Men det regnar ta mig faan på mig lika mycket nu som innan.......
Känner lite frustration över att det liksom inte släpper loss....
Tex bilen. Vi köpte en fräck cabbe att åka i. Men var ska jag åka??
Jag vill inte åka någonstans.
På bilträff?
Det blir mest att vi åker till och från stan, eller tar en tur runt i nejden någon gång då å då.
Kanske är det så att jag inte riktigt vet vad jag vill med mitt liv.
Ibland saknar jag en riktig baksmälla. Kravla mig ur sängen och i kylen finns det kalla öl.
Kalla öl dagen efter ..........finns det något bättre.....
Om det är något jag saknar i mitt drickande så är det just dessa kalla öl på morgonen.
Dom va riktigt goda.........
Fast resorna till dom goda ölen va inte alltid lika goda....så totalt sett va dom väldans få.....dom goda ölen.
Så jag försöker med att vara nykter idag med, så får vi se imorgon hur jag tycker då.

Kram
#1 - - Micke:

Hmmm, känner du för en kaffe på stan nån gång i stället? Okej, vi känner inte varandra o så, men va fan.... har själv haft såna tankar.....livet är inte värdelöst, det är bara ett tidsfördriv man måste fylla med nåt meningsfullt...
MVH Micke i Bergsjön

Till top