Julångesten...

2006 / Permalink / 1
Hur är det med den?
Själv har jag planerat julen, ska åka till mamma och pappa och fira med E och sonen.
Roligt att sonen skall vara med.
Ska inte vara några paket i år.
Ingen orkar.
Ingen vill.
däremot skall vi gå på nyårsrevy, det skall bli lite kul. Har aldrig varit på det, inte med sinnet i behåll i alla fall.
Kommer inte ihåg att jag varit på något vetttigt någon gång när det varit nyår.

Pratade med min sponsor igår kväll, ang storgrisen.
Han accepterade mitt bitt beslut om att dra mig ur allt vad vårdverksamhet är.
Tror att han egentligen tyckte att jag skulle vara kvar och stå upp för det jag tror på. Men känner att jag varken orkar eller vill. Satsar hellre på firman och mig själv än lägger energi och tid på att bemöta storgrisen.
Chefen i verksamheten var/är nog ganska oförstående, men det bryr jag mig inte om. Skiter i det.
Fast lite trist att lämna min grupp, efter så kort tid.
Men så får det bli.

Vet inte hur jag egentligen känner för detta. bryr mig. Tycker egentligen inte att det är rätt att jag ska kliva undan och bete mig outgrundligt inför m'änniskor jag tycker om. Å andra sidan har jag inget intresse i att stå upp mot/med storgrisen. Är lite bekymrad över att det kan uppfattas som om det är jag som har felat. Att det är jag som lik i min garderob.
För är det inte så att den som har fel smiter.
Kanns lite som om jag smiter undan. Viker ner mig.
Men känner samtidigt att jag inte vill mer med den personen. Inte i någon form.
det enda skulle vara att ha honom framför en hagelbössa, men det känns inte som om den lösningen är förenlig med AA.

Storgrisen var min sponsor.
Ömmade så för mig.
Jag berättade mina innersta tankar för honjom. Jag har gråtit inför honom.
Han sålde sin firma till mig, då hade jag bara varit nyker i drygt ett år.
Han försökte manövrera ut mig från firman. La ett skambud på under täckmanteln att han var nmin vän och vill hjälpa mig. Han sklulle då ha kommit över mer än 200 000 som jag gnetat ihop.
Han lurade mig genom att sälja saker som inte var möjliga att sälja till kund. Som jag sedemera fick lösa tillbaka från kunder till hyfsat stora pengar. När jag pratade med honom detta använde han ALL sin kunskap om mig för att blidka och fortsätta lura mig.
Han försökte med splittra mig och E.
Slog in elaka kilar mellan oss, för att få mig ensam och mindre försvarsbenägen.
Han använde sin kunskap om mig mot mig.
Totalt hänsynslöst.
Antar att hans mål var att jag skulle börja dricka igen så att han skulle kunna framstå som den stora hjälten då han gav mig en symbolisk summa för företaget.

MEN HAN SKET SIG Å DET GRÖVSTA.
I efterpelet som blev så slutade han gå i vår AA grupp.
Han hälsar inte på vänner som han känt i 13år och som han haft "nära"  kontakt med.
Han flyttar ihop med en tjej som han är sponsor för.
Han är en riktigt sjuk jävla galning som borde bli uppsträckt å det grövsta.

Men.......inte av mig.
Jag skall gå vidare i mitt liv.
Jag vet att han håller koll på hur firman går, och jag har ökat omsättningen med dubbla sedan fåntratten kom härifrån.
Vet att det retar honom mer än något annat och känner mig väl nöjd med det då då........
Fast visst retar han mig.
sicken jävul.... att använda det jag anförtrott mig till honom med största vånda, mot mig....sicket svin.

Å nu poppar fanskapet upp igen...........
#1 - - coz:

Jordiskt skit.
Inget att ödsla tid på.

Till top